انتخاب کابل دراپ مناسب برای مسافت های طولانی

انتخاب کابل دراپ مناسب برای مسافت های طولانی

شهریور 31, 1399 توسط مقالات در:
  • علاقه روز افزون شبکه های FTTH بخش زیادی از صنعت مخابرات درگیر این حوزه کرده است. با توجه به تقاضای پیوسته مداوم به پهنای باند بیشتر، فراهم‌کنندگان سرویس‌های مخابراتی شروع به توسعه فیبر نوری به‌صورت عمیق‌تری در شبکه و سمت نزدیک به محل اقامت مشترکین نموده است. اتصال کابل دراپ یک جز کلیدی در شبکه‌های FTTH را در بردارد. انتخاب راهکار اتصال داخلی کابل دراپ مناسب مستقیماً بر روی اطمینان‌پذیری، عملکرد منعطف، و توسعه اقتصادی FTTH تأثیر می‌گذارد. این مقاله، ملاحظات فنی تخصصی متنوع که باید موقع انتخاب کابل دراپ نوری برای شبکه‌های FTTH مدنظر قرار گیرد را برجسته کرده است.
    طراحی کابل دراپ نوری معمول
    کابل دراپ نوری به‌صورت لینک مستقیم از شبکه توزیع‌کننده فراهم‌کننده سرویس، تا مشترک نهایی بکار می‌رود. این کابل به‌طورمعمول بیش از”12″فیبر نوری را شامل نمی‌شود که در تیوب بافر LOOSE قرار داده‌شده‌اند. 4 نوع طراحی کابل که در مقاله زیر آمده این روزها بیشتر از بقیه استفاده می‌شوند. شما می‌توانید مناسب‌ترین مدل را برای نیاز ویژه خود انتخاب کنید.

    1-کابل دراپ نوری
    کابل‌های دراپ نوری از 2 زیرمولفه متمایز تشکیل شده است- یک تیوب کابل مرکزی که با سیم استیل ثابت و محکم شده است. این طراحی کابل، شامل نصب سیم پیغام برو کابل نوری در فرآیند سینگل است. این کابل در کاربردهای هوایی استفاده می‌شود.(نمایش داده‌شده در شکل 1)

    شکل 1

    2-کابل‌های دراپ نوری (کل دی‌الکتریک)
    تمام کابل‌های دراپ نوری (دی‌الکتریک) فیبرهای نوری دارند که دریک تیوب بافر به‌صورت مرکزی تعبیه و جایگذاری شده‌اند. طراحی کابل دراپ هم از نوع دفن خاکی مستقیم، هوایی با کاربرد خود پشتیبانی و کانالی و مجرایی پشتیبانی می‌کند. تمام طراحی‌های دی‌الکتریک (نمایش داده‌شده در شکل 2) معمولاً امروزه در بیشتر انواع کابل‌های دراپ نوری استفاده می‌شود.

    شکل 2

    3-کابل دراپ نوری مسلح
    کابل‌های دراپ نوری مسلح، فیبرهای نوری دارند که به‌طور مرکزی در تیوب بافر تعبیه و جایگذاری شده‌اند. یک فویل محافظ فلزی اطراف تیوب بافر را احاطه کرده است و سد حفاظت اضافه‌تری برای فیبرهای نوری مهیا کرده است. طراحی مذبور در شکل 3 نشان داده شده است.

    شکل 3

    4-کابل دراپ نوری toneable
    کابل‌های دراپ نوری toneable مشابه طراحی شکل 4 است و از 2 بخش متمایز زیرمولفه‌ای تشکیل شده است. این طراحی کابل ترکیبی از تمام کابل‌های دی‌الکتریک برای مصارف دفنی با توانایی مکان‌یابی است. نمونه این نوع کابل در شکل 4 نمایش داده شده است.

    شکل 4

    استحکام کشش
    همانطورکه از شکل‌های بالا مشخص است، بخش‌های استحکام مختلفی در کابل‌های دراپ نوری وجود دارد که استحکام کابل را حفظ و تقویت می‌کنند. عضو استحکام دهنده برای اطمینان از اینکه هیچ فشار کشش اعمالی بر روی فیبر نوری در خلال و بعد نصب قرار ندارد، استفاده می‌شود. این عضو محدودیت‌های فیزیکی ندارد. اما اگر فشار کشش فزاینده باشد محدودیت‌های فیزیکی کابل منجر به صدمه دیدن کابل و احتمالاً شکستن فیبر نوری می‌شود. بارکشش فزاینده حتی ممکن است ماکروخم تولید کند که منجر به تضعیف سیگنال فیبر نوری می‌شود. نرخ استاندارد کشش، حداکثر فشار مجاز برای کابل را نمایش می‌دهد. نرخ کشش استاندارد برای تولیدات توسط استاندارد 1335N (300ibf) برای نصب و طراحی کابل با کشش و 440N (100ibf) برای کابل‌هایی که مستقیم دفن می‌شوند و در زمین توسط تجهیزات گودبرداری یا دمیدن به داخل داکت ها، پوشش داده می‌شود.


    ترمینال کارخانه‌ای در مقایسه با ترمینال میدانی
    متدهای اتصال ترمینال میدانی و ترمینال کارخانه‌ای هردو، به‌طور گسترده‌ای برای نصب کابل دراپ بکار می‌رود. هر جایگزینی دارای مزایا و معایبی است. پس چطور انتخاب کنیم؟
    کابل‌های دراپ ترمینال کارخانه‌ای، اجرای بالا و اتصال مطمئنی را مهیا می‌کنند. فرایند ساخت کنترل‌شده، فیبری با سرپایانی پایدار، مهیا می‌کند که منجر به تلفات نوری پایین می‌شود. ترمینال کارخانه‌ای هزینه کارگر را با کاهش زمان نصب کاهش می‌دهد. ازاین‌رو، در مقایسه با جایگزین ترمینال میدانی، کابل‌های ترمینال کارخانه‌ای،می‌توانند گران‌تر باشند. چراکه تنها در طول‌هایی که از پیش معلوم و تعیین شده‌اند در دسترس هستند و تکنسین‌ها مجبورند درگیر ریسک میدان بدون طول درست پچ‌کابل باشند، که منجر به تأخیرهای نصب و اضافه شدن هزینه‌های کارگر می‌شود خلاصه، این ممکن است برای پچ‌کوردهای داخلی indoor قابل‌قبول باشد اما جایگزینی کابل دراپ خارجی outdoor با لحاظ هزینه هوایی یا نصب دفنی می‌تواند گران باشد. ترمینال میدانی، به‌عبارت‌دیگر، از قرقره‌هایی کابل انبوه استفاده می‌کند تا بتواند طول مناسب را روی سایت با حفظ هزینه و تحویل دادن تیکه‌های سیستم مدیریت کابل برش بزند. این توسعه، به‌طور برجسته‌ای زمان لازم برای نصب کابل درام به‌وسیله اتصال سریع کابل متمرکزشده به ترمینال‌ها یا مفاصلی که به‌طور خارجی روی آداپتورهای جداسازی شده‌اند را کاهش می‌دهد. در عوض کاهش هزینه کلی اتصالات مشترک، دوام و اطمینان در بخش دراپ شبکه هم تثبیت می‌شود.

    نتیجه‌گیری
    با در نظر گرفتن فاکتورهای بالا می‌تواند اطمینان حاصل کنید که شما انتخاب درستی از کابل دراپ نوری را انجام داده‌اید که با بحث اطمینان‌پذیری بلندمدت در شبکه‌های FTTH سازگاراست. سومیکو انواع کابل‌های دراپ باکیفیت و قیمت مناسب و متناسب با FTTH و GPON به مشتریان خود ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات فنی بیشتر با واحد فروش تماس حاصل فرمایید یا به آدرس اینترنتی ما به آدرس http://sumico.ir مراجعه کنید

    منبع:
    http://www.fiber-optic-solutions.com/picking-the-right-drop-cable-for-the-long-run.html

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      سومیکو

      شرکت سومیکو توﺳﻂ ﮔﺮوﻫﯽ از ﻣﻬﻨﺪﺳﯿﻦ ﻣﺘﺨﺼﺺ و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران اﯾﺮاﻧﯽ ﺑﺎ ﺳﺎﺧﺘﺎری ﻣﺪرن و ﻣﺘﻔﺎوت از ﻓﻀﺎی 1389 ﺷﺮﮐﺖ ﺗﺮوﯾﺞ ﺻﻨﻌﺖ ﺳﻮﻣﯽ ﭘﺎرﺳﯿﺎن ﺑﺎ ﻧﺎم ﺗﺠﺎري “ﺳﻮﻣﯿﮑﻮ” در ﺳﺎل ﺳـﻨﺘﯽ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺗـﺒﻠﻮر و ارﺗﻘﺎء ﺳـﻄﺢ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻬﻨﺪﺳــﯽ، ﻃﺒﻖ اﺳــــﺘﺎﻧﺪارﻫﺎي ﺟﻬﺎﻧﯽ در ﺣﻮزه ﻓﻦ آورﯾﻬﺎی ﻧﻮﯾﻦ ﺻــﻨﺎﯾﻊ ﻓــــﯿﺒﺮﻧﻮری در ﺣﯿﻄﻪ ﻣﺨﺎﺑﺮات و زﯾﺮﺳـــﺎﺧﺘﻬﺎی ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی ارﺗﺒﺎﻃﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻓﯿﺒﺮﻧﻮری در ﮐﺸﻮر ﻋﺰﯾﺰﻣﺎن ﭘﺎﯾﻪ رﯾﺰی ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ.

      دفتر مرکزی

      تهران، خیابان مطهری، لارستان، جهانسوز، پلاک 13
      ساعات کاری شرکت : روزهای هفته،9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 13

      تلفن

      4000 4361 (21) 98+

      ایمیل

      info@sumico.ir

      سبد خرید