راهنمای خرید مودم فیبر نوری | معرفی بهترین مودم فیبر نوری

راهنمای خرید مودم فیبر نوری | معرفی بهترین مودم فیبر نوری

مرداد 23, 1401 توسط مقالات در:
  • بررسی کلی مودم فیبر نوری 

    یکی از تجهیزات امروزی و پیشرفته برای متصل شدن به شبکه اینترنت پر سرعت مودم فیبر نوری است. در بعضی از مناطق کشور که زیرساخت‌های مناسب مخابراتی وجود دارد می‌توان با استفاده کردن از مودم فیبر نوری به اینترنت فیبر نوری متصل شد. این دستگاه در سمت مشترک، نصب خواهد شد و کابل‌هایی که مخصوص اینترنت فیبر نوری می‌باشند از سمت مخابرات تا داخل منزل کاربران کشیده خواهد شد. برای این‌که بتوانید به راحتی از این مودم استفاده کنید، نیازمند راهنمای خرید مودم فیبر نوری هستید.

    مودم فیبر نوری از نظر ظاهر شبیه به مودم‌های موجود در بازار است اما سرعت آپلود و دانلود در این مودم در مقایسه با سایر مودم ها بسیار بالاتر است، از این رو امروزه بیشتر مردم به دنبال خرید بهترین مودم فیبر نوری هستند. شما در هنگام خرید این محصول باید به راهنمای خرید مودم فیبر نوری توجه کنید. امروزه خانواده‌های پر جمعیت و مشاغلی که به اینترنت با کیفیت و پرسرعت نیازمند هستند، به استفاده از اینترنت فیبر نوری روی آورده‌اند. در ادامه به بررسی راهنمای کلی و نکات خرید مودم فیبر نوری میپردازیم.

    راهنمای خرید مودم فیبر نوری برای استفاده های مختلف 

    مودم فیبر نوری در طرح‌ها و مدل‌های گوناگون تولید می‌شود. مشتریان برای دریافت کردن راهنمای خرید مودم فیبر نوری باید به نکات زیادی توجه کنند. در ابتدا لازم است که با رجوع به مخابرات محل زندگی، سرویس ارائه شده توسط مخابرات را بررسی کنید و پس از این‌ که مطمئن شدند که مخابرات از سرویس اینترنت فیبر نوری پشتیبانی می‌کند باید بپرسند که کدام برند مودم فیبر نوری برای آن‌ها مناسب می‌باشد. این دستگاه با ویژگی‌ها و امکانات گوناگونی ارائه می‌شود به همین دلیل در هنگام انتخاب این محصول باید به نیاز و آینده اینترنت توجه کرد.

    در صورتی که تعداد افراد زیادی قصد داشته باشند از پهنای باند این مودم استفاده کنند، باید مودم فیبر نوری دو بانده را تهیه کرد تا سرعت و پهنای باند افت پیدا نکند. علاوه بر این متراژ مورد استفاده برای مودم فیبر نوری نیز در زمان خرید باید مورد توجه قرار بگیرد. برای این‌ که مودم دو آنتنه برای منزل ۱۵۰ متری انتخاب جالبی نمی‌باشد و در صورت انتخاب این مودم‌ها باید از اکسس پوینت استفاده کرد.

    در صورت تمایل به خرید انواع مودم فیبر نوری میتوانید با سومیکو تماس حاصل فرمایید و مدل مورد نظر خود را با قیمت مناسب و به صورت اورجینال خریداری کنید.

    نکات خرید مودم فیبر نوری

    بهترین مودم فیبر نوری برای منزل

    قبل از این‌ که برای منزل خود مودم فیبر نوری را تهیه کنید باید به معیارها و نکات مختلفی توجه کنید. به عنوان مثال برای مصارف خانگی، مودم تک بانده مناسب‌تر می‌باشد. به دلیل این‌که وجود موانع و  دیوارها در منزل موجب می‌شود که نتوانید از باند ۵ گیگاهرتز بهره‌مند شوند. بعضی از مودم‌هایی که یک عدد پورت تلفن نیز دارند می‌توانند برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار بگیرند. در واقع می‌توان گفت که برای خرید بهترین مودم فیبر نوری نباید هزینه زیادی را بپردازید و باید به سطح نیاز خود توجه کنید. در صورتی که در زمان خرید، راهنمای خرید مودم فیبر نوری را مد نظر داشته باشید، می‌توانید یک محصول با قابلیت‌های بیشتری را خریداری کنید.

    بهترین مودم فیبر نوری برای شرکت

    در راهنمای خرید مودم فیبر نوری برای شرکت ذکر شده است که مودم دو بانده برای این مکان بهتر می‌باشد. در صورت پشتیبانی مودم از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز می توان از این دستگاه به راحتی در شرکت استفاده کرد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که بهترین مودم فیبر نوری برای شرکت باید داشته باشد، پورت شبکه همراه با سرعت گیگابایت است. قابل ذکر است که برای این مکان بهتر است که مودم، دو عدد پورت تلفن نیز داشته باشد.

    ویژگی‌ های مودم فیبر نوری ایده آل

    این دستگاه، در بازار فروش متقاضیان زیادی دارد و برندهای متعددی در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند؛ بنابراین برای این‌که تجربه خرید موفق این محصول را داشته باشید، باید به راهنمای خرید مودم فیبر نوری ذکر شده تا به اینجا توجه کافی داشته باشید. از جمله ویژگی‌های مهم یک مودم فیبر نوری، وجود پورت USB می‌باشد. ویژگی دیگری که در هنگام خرید پورت USB باید به آن توجه کنید وجود یک عدد پورت تلفن است. در بین مودم‌های فیبر نوری تک بانده و دو بانده، می‌توانید به راحتی متناسب با نیاز خود این دستگاه را تهیه نمایید. سرعت یک مودم فیبر نوری خوب نباید کمتر از ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه باشد.

    قیمت مودم فیبر نوری

    معمولاً قیمت مودم‌ها بر اساس کاربرد و ویژگی‌هایی که دارند تعیین می‌شود. این دسته از مودم‌ها نسبت به سایر مودم‌ها قیمت بیشتری دارند علاوه بر این مودم‌های دو بانده در مقایسه با مودم‌های تک بانده قیمت بسیار بالاتری دارند. قابل ذکر است که افزایش قابلیت‌های مودم فیبر نوری باعث افزایش قیمت آن نیز می‌شود مثلاً مودم فیبر نوری وای فای ۶ نسبت به بقیه مدل‌ها قیمت بیشتری دارد. از جمله عوامل دیگری که در قیمت مودم‌های فیبر نوری تاثیر گذار هستند، سرعت پورت شبکه و تعداد پورت شبکه است.

    به عنوان مثال بعضی از مودم‌هایی که دارای ۱ پورت شبکه گیکابایت می‌باشند، ارزان‌تر از مودم‌هایی هستند که دارای ۴ پورت گیگابایت می‌باشند. میزان قدرت و تعداد آنتن‌ها نیز بر قیمت این دستگاه اثرگذار می‌باشد. معمولا مودم‌های فیبر نوری محبوب و برتر در بازار فروش، دو آنتن با قدرت ۵ دسی بل دارند. مودم‌هایی که یک آنتن دارند، میزان دریافت و ارسال فرکانس در آن‌ها بسیار پایین می‌باشد و به طبع ارزان‌تر نیز هستند.

    بهترین مودم فیبر نوری

    کاربرد مودم فیبر نوری چیست؟ 

    در شبکه‌های انتقال داده از مودم فیبر نوری استفاده می‌شود. استفاده کردن از چنین تجهیزاتی باعث ایجاد اتصال‌هایی با فاصله بیشتر می‌شود و کیفیت انتقال نیز بهتر می‌شود. مقاومت مودم‌های فیبر نوری در برابر اختلالات الکترومغناطیسی بسیار زیاد می‌باشد. با استفاده از این دستگاه در بستر اینترنت، اطلاعات تا مسافت ۸۰ کیلومتر و سرعت ۱۲ مگابایت دز ثانیه منتقل می‌شود. مسافت و سرعت انتقال مودم‌ها بستگی به جنس و نوع کابل فیبر نوری دارد. پورت‌های این محصول که در شبکه استفاده می‌شود بسیار متنوع است.

    بعضی از سرورهای شبکه برای انتقال داده به اداره‌ها، ساختمان‌ها و سایر تجهیزات از کابل‌های فیبر نوری استفاده می‌کنند. به همین خاطر در مجموعه‌های مختلف برای این‌که بین سرور و سایر تجهیزات اتصال برقرار شود، وجود داشتن مودم‌های فیبر نوری الزامی می‌باشد. مدار مودم‌های فیبر نوری بسیار ساده است و از IC در مقیاس بزرگ تر در ساختار آن استفاده می‌شود. این مودم‌ها بسیار کم مصرف هستند و شما می‌توانید به راحتی آن را نصب و راه‌اندازی نمایید.

    پیشنهاد میکنیم مقاله روتر وای فای برای استفاده در خانه را نیز مطالعه کنید.

    خرید انواع مودم فیبر نوری 

    امروزه شما می‌توانید به راحتی انواع اینترنت فیبر نوری را در مناطق مختلف کشور خریداری کنید. در این مقاله به صورت جامع راهنمای خرید مودم فیبر نوری بیان شد تا با دانش کافی و به صورت مطمئن این محصول را خریداری کنید. در ایران سرعت فیبر نوری بستگی به منطقه مخابراتی دارد اما در کل این مدل اینترنت در مقایسه با سایر سرویس‌ها سرعت بیشتری را ارائه می‌کند. از نکات مهمی که قبل از خرید مودم باید مورد توجه مشتریان قرار بگیرد تعداد آنتن و محل قرار گرفتن آن می‌باشد به دلیل این‌که مکان نصب مودم فرق دارد و جایگاه آن نیز بستگی به نوع آنتن مودم دارد.

    در بعضی از موارد افراد بعد از نصب کردن مودم و استفاده کردن از آن متوجه مشکلاتی مانند روشن و خاموش شدن چراغ های مودم نوری و یا آنتن پرانی مقطعی می‌شوند، اما این اتفاق هیچ ربطی به سالم بودن محصول مورد نظر ندارد و به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. در کل بهتر است که قبل از خرید این دستگاه، افراد مشورت لازم را با کارشناسان این امر داشته باشند، به دلیل این‌ که کارشناسان به صورت تخصصی و کامل راهنمایی های لازم جهت خرید مودم فیبر نوری را برای متقاضیان محترم شرح می‌دهند.

    برای خرید انواع مودم فیبر نوری میتوانید با سومیکو تماس حاصل فرمایید و از مشاوره فروش ما بهره مند شوید. کارشناسان مجموعه ما در این زمینه شما را به صورت کامل راهنمایی میکنند و پاسخگوی سوالات شما هستند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      سومیکو

      شرکت سومیکو توﺳﻂ ﮔﺮوﻫﯽ از ﻣﻬﻨﺪﺳﯿﻦ ﻣﺘﺨﺼﺺ و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران اﯾﺮاﻧﯽ ﺑﺎ ﺳﺎﺧﺘﺎری ﻣﺪرن و ﻣﺘﻔﺎوت از ﻓﻀﺎی 1389 ﺷﺮﮐﺖ ﺗﺮوﯾﺞ ﺻﻨﻌﺖ ﺳﻮﻣﯽ ﭘﺎرﺳﯿﺎن ﺑﺎ ﻧﺎم ﺗﺠﺎري “ﺳﻮﻣﯿﮑﻮ” در ﺳﺎل ﺳـﻨﺘﯽ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺗـﺒﻠﻮر و ارﺗﻘﺎء ﺳـﻄﺢ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻬﻨﺪﺳــﯽ، ﻃﺒﻖ اﺳــــﺘﺎﻧﺪارﻫﺎي ﺟﻬﺎﻧﯽ در ﺣﻮزه ﻓﻦ آورﯾﻬﺎی ﻧﻮﯾﻦ ﺻــﻨﺎﯾﻊ ﻓــــﯿﺒﺮﻧﻮری در ﺣﯿﻄﻪ ﻣﺨﺎﺑﺮات و زﯾﺮﺳـــﺎﺧﺘﻬﺎی ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی ارﺗﺒﺎﻃﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻓﯿﺒﺮﻧﻮری در ﮐﺸﻮر ﻋﺰﯾﺰﻣﺎن ﭘﺎﯾﻪ رﯾﺰی ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ.

      دفتر مرکزی

      تهران، خیابان مطهری، لارستان، جهانسوز، پلاک 13
      ساعات کاری شرکت : روزهای هفته،9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 13

      تلفن

      4000 4361 (21) 98+

      ایمیل

      info@sumico.ir

      سبد خرید