پچ پنل پرتراکم فیبر نوری

پچ پنل پرتراکم فیبر نوری

خرداد 30, 1401 توسط مقالات در:
  • شرکت سومیکو به دلیل نیاز کشور در حوزه‌ی فیبر نوری با کمک نیروهای متخصص و تاسیس مجموعه‌ی دانش بنیان خود، انواع تجهیزات ارتباطی شبکه‌های پرتراکم فیبر نوری را جهت تامین نیازهای مراکز داده اطلاعات ارائه می‌کند. سومیکو پچ پنل پرتراکم فیبر نوری را مطابق با استانداردهای جدول زیر تولید می‌کند:

    ANS/TIA-568-C.3
    ANS/ICE S-83-596
    IEC 61754-7
    NFPA 262
    IEC 60793-2-50
    ANSI/EIA-455-171
    IEC 61753-1

    پچ پنل به حفاظت از زیرساخت شبکه کمک می‌کند. تقاضای بالا برای دسترسی سریع‌تر به حجم داده زیاد، نیاز به پیشرفت استانداردهای شبکه پرسرعت و ادغام تجهیزات با سرعت‌های مختلف را ضروری کرد. راه‌حل‌های پچ پنل فیبر نوری ماژولار این امکان را فراهم می‌کنند که بتوانید به صورت یک‌پارچه و به سادگی تجهیزات را با سرعت‌های 10، 40 و 100/120 گیگابیت ادغام کنید تا پاسخ‌گوی نیازهای ارتباطی دنیای امروز باشید. این پچ پنل‌ها کمک می‌کنند تا با حداقل هزینه‌ی ممکن در آینده سیستم کابل‌کشی را ارتقا دهید. در واقع پچ پنل فیبر نوری پرتراکم یک راه‌کار مناسب برای ارتباطات نیازمند به ظرفیت و پهنای باند بالاست و به کمک آن عمل‌کرد سیستم بهبود می‌یابد به گونه‌ای که پایداری مولفه‌های انتقال تضمین خواهد شد. هر Unite از آن می‌تواند ارتباط را برای 1 تا 144 خط فیبر نوری فراهم کند.

    پنل‌های محفظه را در قفسه‌های استاندارد نصب می‌کنند که طیف وسیعی از کاست‌های ماژولار و قابل جابجایی را برای اتصالات فیبر در خود جای می‌دهند. هر Unite از پچ پنل پرتراکم فیبر نوری کارخانه سومیکو سه عدد سینی دارد و هر سینی طبق نیاز شامل چهار اسلات یا شش اسلات است. کاست‌ها در دو مدل Base-8 و Base-12 و مدهای انتشار سینگل مد و مالتی مد Om3، Om4 و Om5 قابل عرضه هستند. استفاده از این پچ پنل‌ها بهترین راه‌حل برای سامان‌دهی کابل‌کشی اتصالات 40G/100G است. زیرا کاست‌های ماژولار آن را می‌توان برای افزایش پهنای باند تغییر داد.

    کاربردهای پچ پنل فیبر نوری

    1. استفاده در مراکز ارتباطی و مراکز داده
    2. زیرساخت شبکه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات
    3. مبدل اترنت
    4. مراکز مخابراتی و اطلاعاتی
    5. شبکه‌های محلی
    6. استقرار FTTx
    7. CATV

    ویژگی‌های پچ پنل پرتراکم فیبر نوری سومیکو

     

    high-density-patch-panel

    high-density-patch-panel

     

    • طراحی ماژولار
    • پشتیبانی از Base-8 و Base-12
    • پنل 1 Unite تا 576 پورت اتصال LC و 4 Unite تا 288 پورت اتصال MTP/MPO را فراهم می‌کند
    • ریل کشویی Premium و روان
    • قابلیت استفاده از کاست‌های بر پایه فیوژن
    • قابل عرضه در دو رنگ بژ و مشکی
    • دارای سینی سامان‌دهنده کابل
    • دارای بال نگه‌دارنده قابل تنظیم در 3 حالت

    فریم پچ پنل پرتراکم فیبر نوری سومیکو در سه اندازه 2Unite، 1Unite و 4Unite با روکش الکترواستاتیک و رنگ‌های مشکی و خاکستری قابل ارائه است. تست رطوبت، خوردگی، الکتریسیته ساکن و فشار در پچ پنل بررسی و نهایی‌سازی می‌شود. این پچ پنل چون حجم ارتباطی بالایی را فراهم می‌کند، باید کابل‌های ورودی به عقب پچ پنل منظم باشند و استانداردهای عدم پیچ خوردگی را رعایت کنند. بدین منظور قسمت عقب آن سینی نظم‌دهنده دارد تا با مدیریت کابل‌ها سیستم کابل‌کشی را منظم‌تر کند. جنس سینی از آلومینیوم با روکش الکترواستاتیک و رنگ‌های مشکی و خاکستری است.

    سینی کاست پچ پنل فیبر نوری سومیکو

    پچ-پنل-پرتراکم-فیبر-نوری-سومیکو

    سینی‌ها می‌توانند چهار یا شش اسلاتی باشند و هر Unite قابلیت این را دارد که سه سینی در آن جای‌گذاری شود. با توجه به نوع شبکه کابل‌کشی، client یا کاربر هر کدام از این مدل‌ها را که مورد نیازش است خریداری کند. برای این‌که سینی‌ها راحت‌تر در ریل پچ پنل حرکت کنند، هشت بلبرینگ از جنس استیل دارند. مدل 4Unite می‌تواند دو سینی نظم‌دهنده داشته باشد که با نصب هر سینی عمق پچ پنل پانزده سانتی‌متر افزایش می‌یابد.

    کاست در پچ پنل پرتراکم فیبر نوری

    به چند دلیل از کاست در پچ پنل استفاده می‌کنیم:

    1. بهینه سازی و مدیریت شبکه کابل‌کشی
    2. جدا کردن یا اتصال کابل‌ها به هم
    3. بالا بردن سرعت نصب
    4. افزایش انعطاف‌پذیری
    5. بهینه‌سازی هزینه‌ی نصب و راه‌اندازی شبکه

    کاست‌های شرکت سومیکو می‌توانند ترانک کابل‌های MTP/MPO را با سوئیچ‌های مرتبط به کمک آداپتور LC انطباق دهند. شیار اضافی در آداپتور MTP/MPO مدل دوازده هسته (12-core) اجازه می‌دهد تا به آسانی دو خط ورودی مجزا وارد کاست شود. نرخ انتقال دیتاهای اطلاعاتی با کمک این کاست‌ها از 10Gbps به 40 یا 100Gbps در ارتباطات موازی نوری افزایش می‌یابد. کاست‌ها با توجه به نیاز کاری در انواع سینگل مد و مالتی مد قابل استفاده هستند. Fan out LC یا جامپر داخلی MTP/MPO درون کاست قرار می‌گیرد. در شکل زیر کاست و پچ پنل پرتراکم فیبر نوری را نشان می‌دهیم:

    "<yoastmark

    کاست یا ماژول جوش، interface یا سطح تماسی بین کابل‌های با تراکم بالا فیبر نوری و پیگتیل‌های LC ایجاد می‌کند. شیارهای این کاست ارتباط مطمئنی بین نقاط اتصال ایجاد و از آسیب‌دیدگی جلوگیری می‌کند. طراحی ماژولار و جوش میدانی مدیریت کابل را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند. در شکل زیر ساختمان کلی پچ پنل پرتراکم فیبر نوری را نشان می‌دهیم:

    "ساختمان

    ویژگی‌های کاست پچ پنل فیبر نوری

    • 72 تا 288 اتصال فیبر در جلوی کاست می‌تواند ایجاد شود.
    • با تجهیزات شبکه فیبر نوری سازگار است.
    • برای نصب کاست پچ پنل به تجهیزات خاصی نیاز نیست.
    • امکان اتصال سرعت‌های مختلف فیبر نوری به‌هم را فراهم می‌کند.
    • راحت و سریع بودن افزودن، جایگزینی و تطبیق تجهیزات شبکه یک دیتا سنتر فراهم می‌گردد.

    مزایای استفاده از کاست در پچ پنل پرتراکم فیبر نوری

    • مدیریت کابل‌های داخلی در جهت‌های مختلف.
    • پشتیبانی از برنامه‌های تک حالته و چند حالته.
    • انتقال و توزیع یک‌پارچه پهنای باند از 100/200 گیگابایت به 40 تا 10 گیگابایت.
    • علاوه بر بهینه‌سازی فضای کاری، پچ پنل پرتراکم فیبر نوری می‌تواند به دو برابر چگالی پورت در 1 Unite از فضای رک دست یابد.
    • انعطاف‌پذیری و قابلیت تنظیم این پچ پنل بالاست و می‌تواند نسل‌های مختلف تجهیزات مانند 10، 40 و 100 گیگابایت را در شبکه به هم متصل کند. چون سیستم کاست ماژولار است، قابلیت تنظیم پیکربندی مجدد شبکه را آسان‌تر می‌کند.
    • با وصل کابل‌های MTP/MPO در پشت و کابل‌های LC در جلوی کاست، برای هر بار اتصال جدید نیازی نیست که دوباره فن اوت بکشیم.

    در شکل زیر نمای کلی از انتقال و توزیع یکپارچه پهنای باند از 100/200 گیگابایت به 40 تا 100 گیگابایت را نشان می‌دهیم:

    توزیع پهنای باند با کمک پچ پنل

    توزیع پهنای باند با کمک پچ پنل

    در واقع می‌توان با کمک این کاست و پچ پنل پرتراکم فیبر نوری، کابل‌های بیشتری را در فضای کوچک‌تری قرار داد. یعنی پچ پنل فضای مورد نیاز در یک رک را به حداقل می‌رساند. هم‌چنین برای ارتقا سیستم نیازی نیست زیرساخت‌های موجود را خارج و یا با تجهیزات جدید جایگزین کنیم. این پچ پنل بهترین راه‌حل برای سامان‌دهی کابل‌کشی اتصالات شبکه 40G/100G است و می‌تواند با کمک نسل‌های مختلف کاست‌های ماژولا،ر پهنای باند را تغییر دهد.

    به تیم با تجربه سومیکو اعتماد کنید. در صورت هر گونه سوال برای خرید پچ پنل پرتراکم فیبر نوری و یا نیاز به خدمات پس از فروش با کارشناسان مجرب ما از طریق شماره 4000 4361 (21) 98+ در تماس باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      سومیکو

      شرکت سومیکو توﺳﻂ ﮔﺮوﻫﯽ از ﻣﻬﻨﺪﺳﯿﻦ ﻣﺘﺨﺼﺺ و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران اﯾﺮاﻧﯽ ﺑﺎ ﺳﺎﺧﺘﺎری ﻣﺪرن و ﻣﺘﻔﺎوت از ﻓﻀﺎی 1389 ﺷﺮﮐﺖ ﺗﺮوﯾﺞ ﺻﻨﻌﺖ ﺳﻮﻣﯽ ﭘﺎرﺳﯿﺎن ﺑﺎ ﻧﺎم ﺗﺠﺎري “ﺳﻮﻣﯿﮑﻮ” در ﺳﺎل ﺳـﻨﺘﯽ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺗـﺒﻠﻮر و ارﺗﻘﺎء ﺳـﻄﺢ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻬﻨﺪﺳــﯽ، ﻃﺒﻖ اﺳــــﺘﺎﻧﺪارﻫﺎي ﺟﻬﺎﻧﯽ در ﺣﻮزه ﻓﻦ آورﯾﻬﺎی ﻧﻮﯾﻦ ﺻــﻨﺎﯾﻊ ﻓــــﯿﺒﺮﻧﻮری در ﺣﯿﻄﻪ ﻣﺨﺎﺑﺮات و زﯾﺮﺳـــﺎﺧﺘﻬﺎی ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی ارﺗﺒﺎﻃﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻓﯿﺒﺮﻧﻮری در ﮐﺸﻮر ﻋﺰﯾﺰﻣﺎن ﭘﺎﯾﻪ رﯾﺰی ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ.

      دفتر مرکزی

      تهران، خیابان مطهری، لارستان، جهانسوز، پلاک 13
      ساعات کاری شرکت : روزهای هفته،9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 13

      تلفن

      4000 4361 (21) 98+

      ایمیل

      info@sumico.ir

      سبد خرید