پچ پنل های ماژولار و پرتراکم فیبر نوری

پچ پنل های ماژولار و پرتراکم فیبر نوری

شهریور 29, 1399 توسط مقالات در:
  • مقدمه:
    با افزایش روزافزون تعداد کاربران شبکه‌های مخابراتی و افزایش ترافیک شبکه، نیاز به افزایش و توسعه پهنای باند، کاملاً در مراکز داده و شبکه‌های ارتباطی، احساس می‌شود. روش‌های مدیریت کابل‌کشی که درگذشته و حال استفاده می‌شود، با توجه به‌ شتاب و سرعت رشد و توسعه شبکه‌ها، جوابگو نیستند، درنتیجه، باید روش‌های نوین و بهینه‌تر، برای مدیریت کابل‌کشی در مراکز داده، ارائه داد. ازاین‌رو، ابزارهای مدیریت بهینه کابل، نظیر پچ‌ پنل‌های فوق‌العاده ظرفیت بالا، با توجه به ساختار و معماری که دارند، راهکار بسیار مناسبی، برای مراکز داده و شبکه‌های مخابراتی روبه توسعه و حتی آینده، می‌باشند. مدیریت کابل‌کشی، در پچ‌ پنل‌های فوق‌العاده ظرفیت بالا، بسیار راحت‌تر، صورت می‌گیرد و با توجه به تدابیر و طراحی‌هایی که در ساختار آن‌ها دیده شده، نصب، تعمیر، ارتقاء و نگهداری در این پچ‌پنل‌ها، با سرعت، دقت، سهولت بهتری، نسبت به قبل، صورت می‌گیرد.

     

    یکی از نمونه‌های ارائه‌شده از پچ‌پنل‌های فوق‌العاده ظرفیت بالا، مدل کشویی آن است که، دارای 3 کشو یا سینی مجزا است و با توجه به غلتک‌هایی که در طرفین کشورها وجود دارد، به‌راحتی به عقب و جلو می‌آید و کار نصب، نگهداری، نظارت را برای نصاب و تکنسین، بسیار ساده کرده است. این پچ‌پنل، فقط دریک یونیت خود، قابلیت کابل‌کشی 144 پورت فیبر نوری را، دارد. در هر کشو، تعدادی آداپتور کاست 12 تایی یا 8 تایی قرار دارد که، قابل‌تغییر می‌باشند و متناسب با انواع پچ‌کوردهای فیبر نوری در مراکز داده تولید شده‌اند و این، به خاطر خاصیت ماژولار بودن آن‌هاست.
    در اشکال زیر، نمونه‌های این پچ‌پنل‌های فوق‌العاده ظرفیت بالا، به تصویر کشیده شده است. وجود شکاف‌های طراحی‌ها شده و حلقه‌ها و D RING ها روی پچ‌پنل، باعث هدایت و توزیع مناسب‌تر کابل‌ها و عدم درهم تنیدگی آن‌ها می‌شود و یک نظم ساختاری بهتری، در مراکز داده ایجاد می‌کند

    سرعت نصب، در پچ‌ پنل‌های فوق‌العاده ظرفیت بالا، در مقایسه با پچ‌پنل‌های معمولی و ظرفیت بالا High Density، بسیار بالاتر است و درنتیجه، باعث صرفه‌جویی خوبی درزمان و هزینه‌ها، می‌شود. یکی از مشکلاتی که در پچ‌پنل‌های قدیمی‌تر وجود داشت، این  بود که معمولاً، هنگام نصب یا کابل‌کشی جدید توسط نصاب یا مسئول مربوطه، برخی از کابل‌کشی‌های قدیمی که نزدیک به محل کابل‌کشی جدید بودند، متأثر از جابجایی‌ها و تغییرات ناخواسته، قطع می‌شدند، درروش مدیریت کابل‌کشی جدید، ملاحظات کاملی برای جلوگیری یا به حداقل رساندن این وضعیت، طراحی شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی این نوع پچ پنل ها، انعطاف‌پذیری بالا و انطباق‌پذیری با نیازهای سریع و رو به رشد، شبکه‌هاست. استفاده از پچ‌ پنل‌های فوق‌العاده ظرفیت بالا، بسیار مقرون‌به‌صرفه تراست، چون از حجم زیادی از کابل‌کشی‌های اضافی، در شبکه، می‌کاهد و با توجه به استفاده از کابل‌های ترانک و FAN OUT و MTP/MPO، بجای استفاده از کابل‌ها با کورهای واحد، از کابل‌های ظرفیت بالا مثل MTP/MPO استفاده‌ شده، که باعث کاهش چشمگیر حجم کابل‌کشی در مراکز داده و مدیریت و نظارت راحت‌تر و بهینه‌تر شبکه، شده است. ابعاد استاندارد این پچ‌پنل‌ها، “19 اینچ، است که با ابعاد رک‌های ایستاده و قفسه‌های داخل آن، متناسب است. همچنین طراحی این پچ‌پنل‌ها طوری است که، فضایی برای شناسه گذاری و لیبل‌زنی کابل‌ها در درب جلویی پچ‌پنل، تعبیه شده تا با شماره‌گذاری و لیبل‌زنی کابل‌ها و اتصالات، سرعت دقت مدیریت کابل‌ها و رهگیری مسیرها، بالاتر برود. این پچ‌پنل‌ها ویژگی دیگری هم دارند که از قسمت مقابل، بالا و عقب، دسترسی برای مدیریت کابل‌ها طراحی ‌شده تا در فضاهای کم و تنگ، مدیریت کابل‌کشی، راحت‌تر، صورت بگیرد. با توجه به آداپتور کاست‌های کیفیت بالا، جا زدن و درآوردن انواع پچ‌کوردهای فیبر نوری داپلکس یا سیمپلکس به نرمی و سرعت، راحتی، صورت می‌گیرد و میزان خرابی کانکتورها، ناشی از بد جا زدن یا خارج کردن هم، به حداقل رسیده است. اشکال زیر، نمایشی از اتصالات و کابل‌کشی، بین پچ‌پنل‌ها و قفسه‌های مختلف رک‌ها را، به‌صورت پسیو و اکتیو، نشان می‌دهد، که کاست‌ها هم در این اتصالات، نقش کلیدی دارند. اتصالات به‌صورت پشت‌به‌پشت، پشت به جلو و جلو به جلو به‌خوبی نمایش داده شده است.

     

     

    چه انتظاراتی از پچ‌ پنل‌های فوق‌العاده ظرفیت بالا دارید؟
    پچ‌ پنل‌های فوق‌العاده ظرفیت بالا، ظرفیت عالی، دسترسی به پورت‌ها، و مدیریت کابل را، دریک محفظه صیقلی و محکم، مقاوم، فراهم می‌کند. این پچ‌پنل‌ها، کاملاً با پیشرفت‌های سریع و نیازهای توسعه‌ای شبکه‌ها، هماهنگ هستند و امکان مهاجرت، از سرعت 40GB به 100GB را، فراهم می‌کنند. همچنین آن‌ها، باعث صرفه‌جویی در فضای مورداستفاده در رک‌ها و همچنین مراکز داده می‌شوند و 1U آن تا 144 پورت LC داپلکس را پشتیبانی می‌کند. این پچ‌پنل‌ها، معمولاً از 3 کشوی مستقل، تشکیل‌شده‌اند، که 12 عدد کاست MTP-LC 12 تایی و آداپتور پنل‌های 12 تایی، یا 18 عدد کاست MTP-LC 8 تایی درون آن‌ها، قابل‌نصب است که مجموعاً 144 پورت می‌شود.

    برخی مزایای پچ‌ پنل‌های فوق‌العاده ظرفیت بالا:
    _ طراحی سینی‌های قابل‌تقسیم، برای دسترسی ساده‌تر و حداقل قطعی ارتباطات
    _ یک یونیت (1U) فشرده و FOOTPRINT با 3 لایه در بهینه‌سازی فضای مورداستفاده
    _ مقیاس بندی و تنظیمات عالی‌تر با استفاده از کاست‌های MTP-LC 12 پورتی و 8 پورتی
    _ کاهش حجم کابل‌کشی در مراکز و مدیریت جریان هوای بهتر و تهویه بهتر در محیط


    نتیجه‌گیری:
    راهکارهای پچ‌ پنل‌های فوق‌العاده ظرفیت بالا، کاملاً متناسب با سبک زندگی داینامیک و پویای امروز است، که به‌سرعت، در حال تغییراست. مدیریت بهینه و عملکرد بالا، در مراکز داده، باعث می‌شود، مراکز داده کمتر دچار قطعی شوند و ارتباطات پایداری به مشترکان ارائه می‌شود. هزینه‌های نصب، نگهداری، تعمیرات و ارتقاء، با روش‌های مدیریت بهینه کابل ، به نحو چشمگیری، کاهش می‌یابد و سرعت، دقت، سهولت نصب هم، بشدت بالا می‌رود.

    شرکت سومیکو، عرضه‌کننده پچ‌پنل‌های پچ‌ پنل‌های فوق‌العاده ظرفیت بالا و فوق‌العاده ظرفیت بالاست. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این محصول، می‌توانید با واحد فروش شرکت تماس حاصل فرمایید.

     

    منبع:
    https://community.fs.com/blog/fhx-ultra-high-density-fiber-patching-solution.html

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      سومیکو

      شرکت سومیکو توﺳﻂ ﮔﺮوﻫﯽ از ﻣﻬﻨﺪﺳﯿﻦ ﻣﺘﺨﺼﺺ و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران اﯾﺮاﻧﯽ ﺑﺎ ﺳﺎﺧﺘﺎری ﻣﺪرن و ﻣﺘﻔﺎوت از ﻓﻀﺎی 1389 ﺷﺮﮐﺖ ﺗﺮوﯾﺞ ﺻﻨﻌﺖ ﺳﻮﻣﯽ ﭘﺎرﺳﯿﺎن ﺑﺎ ﻧﺎم ﺗﺠﺎري “ﺳﻮﻣﯿﮑﻮ” در ﺳﺎل ﺳـﻨﺘﯽ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺗـﺒﻠﻮر و ارﺗﻘﺎء ﺳـﻄﺢ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻬﻨﺪﺳــﯽ، ﻃﺒﻖ اﺳــــﺘﺎﻧﺪارﻫﺎي ﺟﻬﺎﻧﯽ در ﺣﻮزه ﻓﻦ آورﯾﻬﺎی ﻧﻮﯾﻦ ﺻــﻨﺎﯾﻊ ﻓــــﯿﺒﺮﻧﻮری در ﺣﯿﻄﻪ ﻣﺨﺎﺑﺮات و زﯾﺮﺳـــﺎﺧﺘﻬﺎی ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی ارﺗﺒﺎﻃﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻓﯿﺒﺮﻧﻮری در ﮐﺸﻮر ﻋﺰﯾﺰﻣﺎن ﭘﺎﯾﻪ رﯾﺰی ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ.

      دفتر مرکزی

      تهران، خیابان مطهری، لارستان، جهانسوز، پلاک 13
      ساعات کاری شرکت : روزهای هفته،9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 13

      تلفن

      4000 4361 (21) 98+

      ایمیل

      info@sumico.ir

      سبد خرید