کاربردهای فیبر نوری در ساختمان | مزایا و کاربردهای این زیرساخت اساسی در ساختمان چیست؟

کاربردهای فیبر نوری در ساختمان | مزایا و کاربردهای این زیرساخت اساسی در ساختمان چیست؟

خرداد 31, 1401 توسط مقالات در:
  • کاربرد فیبر نوری در ساختمان؛ یک عامل مهم در بهبود کیفیت ملک

    در سراسر جهان، افراد به‌طور فزاینده‌ای خواهان پهنای باند بالاتر و انتقال سریع‌تر داده‌ها هستند. یافته‌های ‌تحقیقاتی نیز نشان‌دهنده این است که جوامع برخوردار از زیرساخت‌های ‌کابل نوری، دارای سرانه تولید ناخالص داخلی بیشتری هستند. همچنین، یکی از فاکتورهایی که افراد هنگام انتخاب محل زندگی خود در نظر می‌‌‌گیرند، استفاده از به‌روزترین فناوری‌ها در ساختمان است. فیبرهای مورد استفاده در ساختمان‌ها به نام‌های مختلفی مانند «FTTU» و “fiber to the unit” شناخته می‌شوند که مهم‌ترین کاربرد آن‌ها در زیرساخت‌های ‌مخابراتی ساختمان است. ارائه پهنای باند بالاتر با استفاده از فیبرهای نوری، باعث جذابیت بیشتر ملک شده و درنتیجه راحت‌تر اجاره می‌‌‌رود. در این مطلب با کاربردهای فیبر نوری در ساختمان آشنا می‌‌‌شویم.

    مزایا و کاربردهای فیبر نوری در ساختمان چیست؟

    استفاده از فیبرهای نوری، اغلب به‌عنوان یک زیرساخت مخابراتی برای کسب‌وکارها شناخته می‌‌‌شود. اما فیبرهای نوری دارای کاربردهای بیشتری نیز هستند که استفاده در ساختمان‌های ‌مسکونی یکی از این موارد است. زیرساخت کابل‌کشی ساختاریافته فیبر نوری در سراسر مجتمع آپارتمانی شما قابل‌نصب است که مستاجران را قادر می‌‌‌سازد، اینترنت پرسرعت را در واحد خود دریافت کنند. همچنین، کابل‌کشی فیبر نوری به شما این امکان را می‌‌‌دهد که به نحو آسان و مقرون‌به‌صرفه‌ای سیستم مخابراتی منزل خود را ارتقا دهید. از دیگر مزایای فیبرهای نوری می‌‌‌توان به اتصال چندین دستگاه به‌طور هم‌زمان به شبکه فیبر نوری اشاره کرد.

    زیرساخت‌های ‌مخابراتی؛ از مهم‌ترین کاربردهای فیبر نوری در ساختمان

    ایجاد زیرساخت کابل‌کشی فیبر نوری در مجتمع آپارتمانی، علاوه بر اینترنت و Wi-Fi، به شما این امکان را می‌‌‌دهد که سایر زیرساخت‌های ‌مخابراتی و نیازهای اساسی ملک خود را فراهم کنید که از جمله آن‌ها موارد زیر است:

    • تلفن
    • آسانسورها
    • سیم‌کشی ولتاژ پایین
    • سیستم هشداردهنده
    • دوربین‌های ‌امنیتی

     

    مزایا و کاربردهای فیبر نوری در ساختمان

    مزایا و کاربردهای فیبر نوری در ساختمان

    پهنای باند کابل فیبرهای نوری

    یکی از محدودیت‌های ‌سیم‌کشی مسی سنتی، پهنای باند پایین آن است. هر سال، با ظهور فناوری‌های ‌جدید، نیاز به پهنای باند افزایش می‌یابد و در نتیجه تقاضای کاربران نیز به‌تبع این موضوع، افزایش می‌یابد. شبکه کابل‌های ‌فیبر نوری این محدودیت‌ها را ندارد. در واقع یکی از کاربردهای فیبر نوری در ساختمان پهنای باند بالا است که شما با صرف هزینه‌ای معقول از مزایای آن برخوردار می‌‌‌شوید. نصب کابل‌های ‌فیبر نوری در مجتمع آپارتمانی همچنین، زیرساخت‌های ‌لازم را جهت برآوردن نیازهای احتمالی ساکنین در آینده فراهم می‌‌‌کند.

    مطمئن بودن کاربرد فیبر نوری

    وقتی نوبت به انتخاب تجهیزات مناسب مخابراتی برای مجتمع مسکونی می‌‌‌رسد، باید تجهیزاتی را انتخاب کنید که مطمئن باشد و ارزش این را داشته باشد که بابت آن هزینه کنید. کابل‌های ارزان‌قیمت خیلی زود خراب می‌‌‌شوند و سرویس‌دهی را مختل می‌‌‌کنند. در نتیجه باید در بلندمدت هزینه‌های ‌سنگینی را صرف تعمیر و نگهداری آن‌ها کنید. از این رو، با انتخاب کابل‌های ‌فیبر نوری مناسب، می‌‌‌توانید از آن‌ها به نحو مناسبی در ساختمان استفاده کنید.

    بنابراین روی تجهیزاتی قابل‌اعتماد سرمایه‌گذاری کنید که آزمایش‌شده، استانداردهای صنعتی را رعایت کرده و با گارانتی همراه باشد. آنچه دیگر مجتمع‌ها به‌کاربرده‌اند، بررسی کنید و قبل از تصمیم‌گیری از تامین‌کنندگان کابل فیبر نوری ساختمان، اطلاعات لازم را کسب کنید.

    انعطاف‌پذیری

    لزوما همه مستاجران نمی‌خواهند برای افزایش پهنای باند هزینه کنند. بنابراین مطمئن شوید که شبکه شما منعطف است و می‌‌‌تواند سرعت‌های ‌متفاوتی را به ساکنان ارائه دهد تا آن‌ها بتوانند بهترین گزینه‌ها را متناسب با نیاز و بودجه خود انتخاب کنند. و در آینده در صورت لزوم آن را ارتقا دهند.

    کاربردهای فیبر نوری در ساختمان

    آیا مستاجران با کاربرد فیبر نوری در ساختمان کنار می‌‌‌آیند؟

    کوچک‌ترین چیزها می‌‌‌تواند به‌طور بالقوه باعث ناراحتی مستاجران شود. بنابراین در این مورد باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. از فناوری‌هایی استفاده کنید که سریع نصب می‌شوند (مانند کابل‌هایی که از پیش متصل شده‌اند) تا مدت‌زمانی که صرف نصب تجهیزات می‌‌‌شود، به حداقل برسد و همیشه بررسی کنید که آیا آن‌ها رضایت لازم را دارند یا خیر.

    توجه داشته باشید که شما باید کابل‌های ‌فیبر نوری را طوری به واحدهای مسکونی انتقال دهید که باعث مزاحمت برای آن‌ها نشود. در واقع مستاجران نمی‌خواهند که در اتاق نشیمن آن‌ها کابل‌های ‌بزرگ و زننده‌ای وجود داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که سرویس‌دهندگان از بهترین روش‌ها برای استقرار کابل‌ها استفاده می‌کنند که آلودگی بصری زیادی ایجاد نکند. از کوچک‌ترین کابل‌ها و کانال‌های در رنگ‌های خنثی مانند سفید استفاده کنید تا با دکوراسیون مطابقت داشته باشند.

    شیوه اتصال فیبر نوری به کابل‌های ‌مسی ساختمان

    یک مبدل ساده معمولا می‌‌‌تواند رابط بین کابل‌های ‌مسی و فیبرهای نوری در ساختمان باشد. مبدل‌های ‌رسانه‌ای بر اساس سرعت انتقال داده و انواع فیبر نوری متفاوت هستند و قیمت چندانی هم ندارند. این مبدل‌ها هیچ تداخلی در انتقال داده ایجاد نمی‌کنند و سرعت آن را کاهش نمی‌دهند. مبدل‌های ‌رسانه‌ای اغلب یک رابط مس و فیبر نوری برای اتصال سوئیچ‌های ‌مبتنی بر مس به فیبر دارند – به معنای واقعی کلمه نقطه A را به نقطه B متصل می‌‌‌کنند. سوئیچ‌های ‌مبتنی بر فیبر نوری نیز می‌‌‌توانند بخشی از این تبدیل را انجام دهند، اما با هزینه بسیار بالاتر.

    لزوم کاربرد فیبر نوری در ساختمان برای بلندمدت

    بسته به ابعاد ساختمان، نصب کابل‌های ‌فیبر نوری می‌‌‌تواند پروژه‌ای بزرگ باشد. و طوری نباشد که بخواهید آن را در بازه‌های ‌زمانی کوتاه و به‌دفعات تعویض کنید. بنابراین مطمئن شوید که برنامه‌ریزی‌های ‌لازم را انجام داده‌اید تا بتوانید نیازهای احتمالی آینده خود را برآورده کنید؛ و از جدیدترین و پایدارترین فناوری‌های موجود استفاده کنید که در طولانی‌مدت برای مجتمع مسکونی شما کارساز باشد.

    فیبر نوری در ساختمان

    کاربرد فیبر نوری در ساختمان؛ یک زیرساخت اساسی

    امروزه با گسترش شبکه فیبرهای نوری، این تجهیزات کاربرد فراوانی در انواع کسب‌وکارها و ساختمان‌های ‌مسکونی پیدا کرده است که از جمله آن‌ها زیرساخت‌های ‌مخابراتی مورد استفاده در آسانسورها، تلفن و سیستم‌های ‌هشداردهنده است. این موضوع می‌‌‌تواند یکی از عوامل مهمی باشد که هر فرد در انتخاب محل زندگی خود در نظر می‌‌‌گیرد. البته نکته مهم در هنگام نصب کابل‌های ‌فیبر نوری در یک بلوک آپارتمانی یا ساختمان اداری چندطبقه، انتخاب مناسب‌ترین راه برای انتقال کابل فیبر از زیرزمین ساختمان به طبقات مختلف است که در این زمینه می‌‌‌توانید از سرویس‌های ‌تخصصی نصب تجهیزات فیبر نوری استفاده کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      سومیکو

      شرکت سومیکو توﺳﻂ ﮔﺮوﻫﯽ از ﻣﻬﻨﺪﺳﯿﻦ ﻣﺘﺨﺼﺺ و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران اﯾﺮاﻧﯽ ﺑﺎ ﺳﺎﺧﺘﺎری ﻣﺪرن و ﻣﺘﻔﺎوت از ﻓﻀﺎی 1389 ﺷﺮﮐﺖ ﺗﺮوﯾﺞ ﺻﻨﻌﺖ ﺳﻮﻣﯽ ﭘﺎرﺳﯿﺎن ﺑﺎ ﻧﺎم ﺗﺠﺎري “ﺳﻮﻣﯿﮑﻮ” در ﺳﺎل ﺳـﻨﺘﯽ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺗـﺒﻠﻮر و ارﺗﻘﺎء ﺳـﻄﺢ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻬﻨﺪﺳــﯽ، ﻃﺒﻖ اﺳــــﺘﺎﻧﺪارﻫﺎي ﺟﻬﺎﻧﯽ در ﺣﻮزه ﻓﻦ آورﯾﻬﺎی ﻧﻮﯾﻦ ﺻــﻨﺎﯾﻊ ﻓــــﯿﺒﺮﻧﻮری در ﺣﯿﻄﻪ ﻣﺨﺎﺑﺮات و زﯾﺮﺳـــﺎﺧﺘﻬﺎی ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی ارﺗﺒﺎﻃﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻓﯿﺒﺮﻧﻮری در ﮐﺸﻮر ﻋﺰﯾﺰﻣﺎن ﭘﺎﯾﻪ رﯾﺰی ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ.

      دفتر مرکزی

      تهران، خیابان مطهری، لارستان، جهانسوز، پلاک 13
      ساعات کاری شرکت : روزهای هفته،9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 13

      تلفن

      4000 4361 (21) 98+

      ایمیل

      info@sumico.ir

      سبد خرید