راهنمای جامع انتخاب مودم ADSL + نکات مهم

راهنمای جامع انتخاب مودم ADSL + نکات مهم

اسفند 12, 1401 توسط مقالات در:
  • راهنمای خرید مودم adsl

    در حال حاضر مودم های adsl محبوبیت زیادی بین اکثر کاربران اینترنتی دارند و تقریباً در تمام خانه‌ها و ادارات یافت می‌شوند. اینترنت adsl به دلیل سرعت بالا و کیفیت مطلوبی که ارائه می‌دهد مورد توجه قرار گرفته و به همین منظور در حال حاضر همچنان مودم‌های adsl فروش خوبی دارند. اگرچه مودم‌هایی از قبیل vdsl و مودم‌های فیبر نوری، جدیدتر از adsl هستند و سرعت و پهنای باند نسبتا بالاتری را ارائه می‌دهند، اما با این حال همچنان مودم‌های adsl گزینه رایج و ارزان‌تری به حساب می‌آیند که می‌توانید برای دریافت اینترنت پر سرعت روی آن‌ها حساب کنید. همچنین باید بدانید که برخی مناطق به دلیل قدیمی‌بودن سیستم کابل‌های مخابراتی و اینترنتی، از اینترنت‌های vdsl و فیبر نوری پشتیبانی نمی‌کنند و به همین دلیل گزینه مناسب برای این شرایط، مودم adsl است. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله تفاوت مودم فیبر نوری و adsl را مطالعه کنید. در این مطلب قصد داریم ویژگی‌ها و مزایای این مودم‌ها را ذکر کنیم و همچنین یک راهنمای کلی متشکل از نکات مهمی را که باید هنگام خرید و انتخاب انواع مودم‌های adsl به آن توجه داشته باشید، در اختیارتان قرار خواهیم داد. پس در ادامه این راهنمای انتخاب مودم adsl با ما همراه باشید. 

    همچنین برای خرید مودم در انواع مدل های مختلف به صورت عمده و تک و دریافت مشاوره تخصصی پیش از فروش با شرکت سومیکو تماس حاصل فرمایید. 

    انواع روش‌های اتصال به اینترنت adsl 

    به طور کلی دو روش اتصال به اینترنت adsl از طریق مودم وجود دارد که در ادامه راهنمای انتخاب مودم adsl هر یک از آن‌ها را بررسی می‌کنیم. 

    اتصال از طریق خط تلفن ثابت 

    یکی از رایج‌ترین روش های اتصال به اینترنت adsl استفاده از خطوط تلفن ثابت است. برای اتصال به اینترنت از طریق این روش باید کابل تلفن را به پورت dsl و سر دیگر کابل را به پریز تلفن متصل کنید. در واقع اتصال dsl برای وصل شدن به اینترنت شبکه از سیم‌های عادی به کار رفته در خطوط تلفن استفاده می‌کند. در ادامه بیشتر درباره اتصال dsl توضیح خواهیم داد. همچنین دستگاه‌های دیگری مثل لپ‌تاپ و کامپیوتر می‌توانند از طریق پورت wlan به مودم متصل شوند. در این روش، اتصال به اینترنت adsl از طریق یک مودم معمولی امکان‌پذیر است و روش مناسبی برای راه‌اندازی اینترنت در دفتر کار و منزل به حساب می‌آید. 

    شما میتوانید با مراجعه به صفحه خرید مودم 4G انواع مدل مودم های سیمکارتی را مشاهده کنید. 

    اتصال از طریق خط  تلفن همراه

    روش دیگری که از طریق آن می‌توانید با مودم adsl به اینترنت متصل شوید، استفاده از خطوط تلفن همراه است. برای این کار به یک مودم سیم کارتی احتیاج دارید که از طریق آن به خطوط تلفن همراه مورد نظر وصل شوید. شما می‌توانید مودم‌های سیم‌کارتی را از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت adsl هم خریداری کنید. به طور کلی مدل‌های سیم‌کارتی در دو نوع اینترنال و اکسترنال موجود هستند که مدل‌های اینترنال به صورت داخلی و توکار برای اتصال به اینترنت همراه از طریق موبایل و تبلت مناسب هستند و مودم‌های اکسترنال مستقل از انواع دستگاه‌هایی مانند موبایل و تبلت، به اینترنت همراه متصل می‌شوند. 

    انواع روش های اتصال مودم adsl

    برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع مودم ها مقاله زیر را به شما پیشنهاد میدهیم:

    بیشتر بخوانید:
    انواع مودم وای فای را بشناسید (جامع) | معرفی بهترین مودم های خانگی

    انواع ADSL 

    در ادامه راهنمای انتخاب مودم adsl، به انواع فناوری adsl می‌پردازیم. 

     ADSL

    ‏adsl یک فناوری با پهنای باند ثابت است که به عنوان یکی از اشکال dsl به حساب می‌آید و با قرار گرفتن بر روی شبکه‌های مسی که پهنای باند موازی با خطوط تلفن دارند، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت adsl را برای کاربران فراهم می‌کند. 

     ADSL 2

    ‏adsl2 نسبت به adsl پهنای باند بیشتری را به کاربر ارائه می دهد و با استفاده از روشی به نام مدولاسیون امکان اتصال به شبکه اینترنت با سرعت ۱۲ مگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود ۱ مگابایت بر ثانیه امکان‌پذیر خواهد بود. به طور کلی سرعت adsl 2 به نسبت بیشتر است. 

    ADSL 2+

    ‏adsl 2+ نسبت به دو مورد قبلی پهنای باند بسیار بیشتری را ارائه می‌دهد و در عین حال از خطوط مسی استفاده می‌کند. با فناوری ADSL 2+ می‌توان سرعت ۲۴ مگابایت بر ثانیه را برای اتصال و سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه را برای آپلود تجربه کرد. 

    برای خرید پچ کورد فیبر نوری با شرکت سومیکو تماس حاصل فرمایید. 

    تفاوت adsl و dsl چیست؟ 

    در موارد قبلی از این راهنمای انتخاب مودم adsl به مبحث اتصال dsl اشاره‌ای داشتیم. احتمالا برای شما سوال به وجود آمده که تفاوت بین dsl و adsl چیست؟ 

    در واقع dsl به معنای خط اشتراک دیجیتال است و با استفاده از آن ارائه‌دهنده اینترنت می‌تواند برای انتقال داده‌های خود از خطوط تلفن استفاده کند. در واقع dsl انواع مختلفی دارد که یکی از آنها adsl است؛ به عنوان موارد دیگر می‌توانیم به vdsl و sdsl هم اشاره کنیم. فناوری dsl بستر مناسبی برای اتصال به اینترنت بدون وجود اختلال و نویز را فراهم می‌کند و سرعت و پهنای باند بالایی را ارائه می‌دهد. باید توجه داشته باشید که هر چه محل سکونت شما به ایستگاه مرکزی مخابرات نزدیک‌تر باشد، امکان دریافت سرعت بالاتری را خواهید داشت. پس به طور کلی dsl تفاوتی با adsl ندارد و در واقع dsl زیرمجموعه‌ای از adsl به حساب می‌آید و یکی از روش های اتصال به اینترنت از طریق این فناوری است. 

    شما میتوانید با مراجعه به صفحه خرید مودم vdsl انواع مدل مودم های موجود را مشاهده کنید. 

    نکات انتخاب مودم های adsl

    مطلب پیشنهادی:

    بیشتر بخوانید:
    راهنمای خرید مودم فیبر نوری | معرفی بهترین مودم فیبر نوری

    نکات خرید مودم adsl 

    برای خرید و انتخاب مودم adsl حتما به نکات زیر توجه داشته باشید. 

    ناحیه پوشش

    ناحیه پوشش یکی از معیارهای اصلی و تاثیرگذار در انتخاب مودم adsl است. در واقع ناحیه پوشش، ناحیه‌ای است که مودم شما به صورت بی‌سیم آن را پوشش می‌دهد. در واقع هرچه تعداد آنتن‌های یک مودم بیشتر باشد، مودم می‌تواند سیگنال‌های قدرتمندتری را از خود ساطع کند و در نتیجه عمق نفوذ سیگنال‌ها به محیط اطراف افزایش پیدا می‌کند و ناحیه پوشش گسترده می‌شود. 

    توجه داشته باشید که اگر قرار است مودم را در جایی نزدیک به محل فعالیت خود قرار دهید، احتیاج به مودم‌هایی با ناحیه پوشش وسیع ندارید و می‌توانید از مودم های معمولی‌تر استفاده کنید. اما اگر قرار است برای یک محیط بزرگ و دور از محل فعالیت‌تان مودم adsl را قرار دهید، بهتر است مدل‌هایی با ناحیه پوشش وسیعی را در اولویت قرار دهید تا بتوانید سرعت بالایی را دریافت کنید. به علاوه به این نکته هم توجه داشته باشید که قرار گرفتن در معرض امواج و سیگنال‌های ساطع‌شده از مودم برای مدت طولانی می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد و بر روی عملکرد مغزتان تاثیر منفی بگذارد. پس در هنگام انتخاب مودم adsl حتماً به این معیار توجه داشته باشید و متناسب با شرایط خودتان گزینه مناسبی را انتخاب کنید. 

    سازگاری

    در واقع مودم adsl باید با سرورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت شما سازگاری داشته باشد. البته در حال حاضر اغلب مودم های adsl با عمده ISP ها سازگاری دارند؛ اما با این وجود باید قبل از خرید مودم adsl درباره سازگاری مدل مورد نظر با ارائه‌دهنده خدمات اینترنت خود، تحقیق کافی داشته باشید. 

    امنیت

    امنیت هم یکی دیگر از معیارهای اصلی برای انتخاب مودم مناسب است. اگرچه رعایت یکسری نکات امنیتی مانند تنظیم پروتکل WPA، انتخاب رمز مناسب و پنهان‌سازی شبکه وای‌فای بر روی امنیت مودم شما تاثیرگذار است؛ اما با این وجود استفاده از یک مودم با کیفیت که بتواند امنیت شبکه اینترنتی شما را فراهم کند و به راحتی نتوان به آن نفوذ کرد، اهمیت زیادی دارد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم مودم مورد نظرتان را از بین برندهای شناخته‌شده و معتبر و مدل‌هایی با ضریب امنیت بالا انتخاب کنید. 

    در این راستا مقاله زیر را هم مطالعه کنید:

    بیشتر بخوانید:
    آموزش ضد هک کردن مودم | ترفندهای جلوگیری از هک وای فای (2023)

    انواع مودم Adsl

    سرعت 

    باید بدانید که مدل مودم هم بر روی سرعت اینترنت دریافتی تاثیرگذار است. در واقع هر مودم حداکثر سرعت قابل دسترسی مشخصی دارد که در مشخصاتش قابل رویت است. توجه داشته باشید که اگر حداکثر سرعت قابل دسترسی در یک مودم ۸۰ مگابیت بر ثانیه تخمین زده شده باشد، در واقع شما می‌توانید نهایتاً سرعتی برابر با ۶۰ مگابایت بر ثانیه را دریافت کنید. در نتیجه می‌بایست مودمی متناسب با نوع سرویس اینترنت موردنظرتان را تهیه کنید. بهتر است سرویس اینترنت شما حاشیه پایین‌تری از حداکثر سرعت اعلام شده مودم داشته باشد تا هنگام استفاده با مشکل و اختلال مواجه نشوید. 

    پس هنگام خرید مودم، حتما به تمام معیارهای ذکر شده در این راهنمای انتخاب مودم adsl، توجه ویژه‌ای داشته باشید. 

    اینترنت adsl؛ پرسرعت و محبوب 

    در این مطلب سعی کردیم تمام نکات و معیارهایی که هنگام انتخاب مودم adsl باید به آن‌ها توجه داشته باشید را ذکر کنیم. همچنین به بررسی انواع اتصالات dsl و انواع مودم‌های adsl هم پرداختیم و نحوه اتصال به اینترنت از طریق آنها را ذکر کردیم. در حال حاضر با استفاده از یک مودم adsl مناسب و با کیفیت می‌توانید اینترنت پرسرعتی را دریافت کنید. همچنین در صورتی که سیستم کابلی منطقه سکونت شما فیبر نوری نیست و قدیمی است، بهترین گزینه برای اتصال به اینترنت پرسرعت، استفاده از یک سرویس adsl و انتخاب مودم مناسب با توجه راهنمای انتخاب مودم adsl که در اختیارتان قرار گرفت، است تا بتوانید سرعت و پهنای باند مطلوبی را دریافت کنید. در صورت تمایل به خرید مودم adsl در مدل‌های مختلف و دیگر مودم‌های رایج و موجود در بازار و همچنین دریافت مشاوره تخصصی پیش از فروش برای خرید عمده و تک، از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با شرکت سومیکو تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان فروش به طور کامل شما را در این زمینه راهنمایی کنند. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      سومیکو

      شرکت سومیکو توﺳﻂ ﮔﺮوﻫﯽ از ﻣﻬﻨﺪﺳﯿﻦ ﻣﺘﺨﺼﺺ و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران اﯾﺮاﻧﯽ ﺑﺎ ﺳﺎﺧﺘﺎری ﻣﺪرن و ﻣﺘﻔﺎوت از ﻓﻀﺎی 1389 ﺷﺮﮐﺖ ﺗﺮوﯾﺞ ﺻﻨﻌﺖ ﺳﻮﻣﯽ ﭘﺎرﺳﯿﺎن ﺑﺎ ﻧﺎم ﺗﺠﺎري “ﺳﻮﻣﯿﮑﻮ” در ﺳﺎل ﺳـﻨﺘﯽ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺗـﺒﻠﻮر و ارﺗﻘﺎء ﺳـﻄﺢ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻬﻨﺪﺳــﯽ، ﻃﺒﻖ اﺳــــﺘﺎﻧﺪارﻫﺎي ﺟﻬﺎﻧﯽ در ﺣﻮزه ﻓﻦ آورﯾﻬﺎی ﻧﻮﯾﻦ ﺻــﻨﺎﯾﻊ ﻓــــﯿﺒﺮﻧﻮری در ﺣﯿﻄﻪ ﻣﺨﺎﺑﺮات و زﯾﺮﺳـــﺎﺧﺘﻬﺎی ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی ارﺗﺒﺎﻃﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻓﯿﺒﺮﻧﻮری در ﮐﺸﻮر ﻋﺰﯾﺰﻣﺎن ﭘﺎﯾﻪ رﯾﺰی ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ.

      دفتر مرکزی

      تهران، خیابان مطهری، لارستان، جهانسوز، پلاک 13
      ساعات کاری شرکت : روزهای هفته،9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 13

      تلفن

      4000 4361 (21) 98+

      ایمیل

      info@sumico.ir

      سبد خرید