انواع مودم وای فای را بشناسید (جامع) | معرفی بهترین مودم های خانگی

انواع مودم وای فای را بشناسید (جامع) | معرفی بهترین مودم های خانگی

شهریور 22, 1401 توسط مقالات در:
  • معرفی و بررسی انواع مودم وای فای خانگی

    اگر به دنیای اطراف خود نگاه کنید به خوبی می‌توانید وابستگی همه افراد را به اینترنت ببینید. در دنیای نوین همه چیز به اینترنت منتهی می‌شود. در نتیجه نیاز است که به طور روزانه، هفتگی یا ماهانه این اینترنت را از طریق درگاه‌های اپراتورهای تلفن همراه خریداری کنید. اما هزینه‌هایی که برای خرید بسته‌های اینترنتی پرداخت می کنید بسیار زیاد هستند. همچنین گاهی اوقات بیش از آنکه فکرش را بکنید با قطعی اینترنت و اتمام بسته اینترنتی مواجه می شوید. اما امروزه برای رفع این مشکل انواع مودم وای فای وجود دارد که سبب سهولت اتصال به اینترنت و کاهش هزینه ها می­شود.

    اگر دوست دارید با انواع مودم خانگی بیشتر آشنا شوید، این مطلب مناسب شماست. قصد داریم در این مطلب به خوبی در مورد انواع مودم های خانگی صحبت کنیم و اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهیم.

    همچنین شما میتوانید با مراجعه به صفحه خرید مودم اورجینال، انواع محصولات موجود را مشاهده کرده و برای ثبت سفارش خود با شرکت سومیکو تماس حاصل فرمایید. 

     

    آشنایی با انواع مودم

    انواع مودم از نظر اتصال 

    در ابتدا بهتر است بگوییم که مودم چیست و چگونه کار می‌کند؟ مودم را می‌توان به عنوان یک دستگاه ارتباطی معرفی کرد. این دستگاه برای اینکه بتواند سیگنال آنالوگ را به دیجیتال تبدیل کند مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانیم مودم ها را به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کنیم. مدل داخلی برای کامپیوتر و گوشی به کار می‌رود و نوع دیگر آن باعث می‌شود چندین گوشی یا تبلت به این اینترنت متصل شوند. پس از نظر اتصال به دو دسته بی سیم و با سیم تقسیم می‌شوند.

    شاید در کنار مودم، اسم روتر را نیز شنیده باشید. حتما سوال شما هم باشد که روتر با مودم چه فرقی دارد؟ باید بگویم که مودم سبب میشود که دستگاه‌های خانگی به اینترنت متصل شوند. اما روتر در اینجا وظیفه اتصال همه دستگاه‌ها را به اینترنت وای فای را بر عهده دارد. این دو در کنار هم برای اتصال به اینترنت لازم هستند. در واقع امروز دستگاه‌هایی که به عنوان مودم می بینید، در واقع مودم روتر هستند. در اتصال بی سیم این ارتباط از طریق امواج و سیگنال انجام می‌شود. اما در نمونه با سیم از طریق کابل به دستگاه مورد نظر وصل می‌شود.

    مطلب پیشنهادی: 

    بیشتر بخوانید:
    آموزش ضد هک کردن مودم | ترفندهای جلوگیری از هک وای فای (2023)

    مودم های با سیم و بی سیم

    LAN  و USB از پورت‌هایی هستند که اتصال سیمی به وسیله آنها انجام می‌شود. اگر به دستگاه مودم دقت کنید، می‌توانید آنها را ببینید. همچنین برخی نیز فقط دارای پک پورت هستند. به دلیل اینکه این مودم مناسب وایفا نیست و فقط یک وسیله به آن متصل می‌شود، احتمالا آن را نمی‌پسندید.

    اما نمونه‌ای که در این مقاله مورد نظر ما است، انواع مودم وای فای می‌باشد. این مودم ها امکانی را به شما می‌دهند که بتوانید هر چند دستگاه را به اینترنت وصل کنید. بهترین مزیت برای این دستگاه محدودیت نداشتن است. اما باید بدانید که همیشه افرادی وجود دارند که می‌توانند اینترنت را هک کنند؛ پس رمز وای فای خود را محفوظ نگه دارید. در آینده بیشتر درباره ضد هک کردن مودم صحبت خواهیم کرد.

    پیشنهاد میکنیم مقاله راهنمای خرید مودم فیبر نوری را هم مطالعه کنید.

    معرفی انواع مودم خانگی 

    در بخش قبلی در مورد انواع مودم های خانگی از نظر اتصال را توضیح دادیم. این مودم ها به صورت خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند و دارای شکل‌ها و مدل های مختلفی هستند. امروزه نیاز همه ما به خواندن اخبار روزانه، تماشای فیلم و سریال، فرستادن پیام، استفاده از نرم افزارهای ارتباط و… باعث شده که نیاز شدیدی به این دستگاه داشته باشیم. به همین دلیل برای خرید انواع مودم های خانگی باید اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید. در ادامه به بررسی انواع مودم خانگی میپردازیم.

    انواع مودم خانگی

    مودم ADSL خانگی

    در گذشته اینترنت به همه دستگاه‌ها متصل نمیشد؛ اما امروزه به لطف اختراع انواع مودم این مشکل حل شده است. خوشبختانه مودم های VDSLو ADSL خانگی با ویژگی‌هایی که دارند تولید و در بازار عرضه می شوند. سرعت اینترنت بالا و بدون قطعی و نویز را با این مودم‌ها می‌توانید تجربه کنید.

    برای خرید مودم Adsl به صفحه مربوطه مراجعه کنید. 

    مودم روتر سیم کارتی

    از مدل های دیگری که در این زمینه وجود دارند مودم روتر سیم کارتی است. در واقع یک سیم کارت درون این مودم قرار می‌گیرد و به این روش دستگاه اینترنت را ارائه می‌دهد. در این نوع مودم‌ها اینترنت مانند گوشی اتصال می‌شود و هیچ نوع فناوری نوینی در آنها کاربرد ندارد. 4Gیا LTE پهنای باندی است که این نوع مودم از آنها پشتیبانی میکند. در بازار چند مدل مودم سیم کارتی وجود دارد. نوع اول مودمی است که از طریق پورت یو اس بی اینترنت را به کامپیوتر یا لب تاپ متصل می‌کند که کوچک و قابل حمل است. نوع دیگر هم که به صورت سیمی و بی سیم از شبکه پشتیبانی میکند مودم LTE است. همچنین برخی مودم های سیمکارتی به منظور سهولت در انتقال و حمل کردن، به صورت جیبی طراحی میشوند. اگر در محل‌های مختلف به این دستگاه نیاز دارید، این مدل مناسب شما است. مودم های جیبی شارژی هستند و بدون اتصال مستقیم قابل استفاده میباشند. اما در این نوع مودم ها باید سیم کارت را با هزینه بالاتری شارژ کنید و به همین واسطه نوع ADSL از این نظر به صرفه تر است.

    برای اطلاع از انواع مدل های موجود در سایت به صفحه خرید مودم 4g LTE مراجعه کنید. 

     

    نگاه کلی به انواع مودم

    مودم روتر TD-LTE

    TD-LTE نوعی دیگر از انواع مودم وای فای است که اخیرا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع فناوری برای اتصال اینترنت به دستگاه‌های مختلفی کاربرد دارد و اینترنت را به صورت وایرلس ارائه می‌کند. فناوری TD-LTE از نظر کارایی مانند وایمکس است، اما سرعت انتقال داده بیشتری دارد. خوشبختانه این مودم خانگی نیز به سیم احتیاجی نخواهد داشت و از این روی می‌توانیم آن را به عنوان مودم قابل حمل معرفی کنیم.

    مطلب پیسنهادی: اسپلیتر چیست و چه کاربردی دارد؟

    مودم 5g

    شما می‌توانید با اینترنت 5g بالاترین سرعت دانلود و آپلود را تجربه کنید. به احتمال زیاد هنگام مشاهده سرعت دانلود و آپلود با این اینترنت، هیجان‌زده خواهید شد. برای استفاده از این اینترنت نیاز به مودم 5g دارید. در واقع بدون این مودم نمی‌توانید به اینترنت پرسرعت 5g دسترسی پیدا کنید.

    برای مشاهده مدل ها و کسب اطلاعات بیشتر به صفحه خرید مودم 5G مراجعه کنید.

    مودم vdsl

    یکی دیگر از انواع مودم موجود در بازار، مودم vdsl است. این مودم‌ که به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده است، می‌تواند سرعت دانلود تا 100 مگابیت بر ثانیه و سرعت‌ آپلود تا 30 مگابیت بر ثانیه را ارائه دهد. سرعت دانلود و آپلود با این مودم نسبت به مودم‌های ADSL، بالاتر است.

    مودم وایمکس

    مودم وایمکس هم یکی دیگر از انواع مختلف مودم‌های موجود در بازار است که به دلیل سرعت بالا، طرفداران زیادی دارد. مودم‌های وایمکس می‌توانند سرعت دانلود و آپلود 600 مگابیت بر ثانیه‌ را در اختیار کاربران بگذارند. مودم وایمکس نسبت به انواع مودم و انواع وای فای از سرعت بالاتری برخوردار است و فضای گسترده‌تری را هم پوشش می‌دهد.

    مودم فیبر نوری (ONU) 

    با توجه با نیاز به سرعت بیستر در ارتباطات امروزه و تقاضای سرعت و پهنای باند ارتباطی بیشتر, مودم های فیبرنوری ONU در شبکه های فبرنوری FTTH امروزه بهترین، با ثبات ترین و کارامدترین نوع مودم به شمار میروند. پورت ارتباطی این مودم ها با شبکه مخابرات بجای استفاده از سیم مسی، از فیبر نوری تغذیه میکند و به همین واسطه سرعت انتقال بیشتری حاصل میشود. شبکه های فیبرنوری خانگی FTTH (Fiber To the Home) برای عملکرد مناسب به هر دو شبکه نوری فعال و نوری غیر فعال احتیاج دارند. باید بدانید که استفاده از این شبکه گزینه مقرون به صرفه ای به حساب می آید و تقریبا با همان هزینه استفاده از سرویس های رایج دیگر، میتوان از این سرویس نیز استفاده کرد. در حال حاضر یکی از بهترین مودم های خانگی برای ارائه پهنای باند مطلوب و سرعت بالاتر، مودم های فیبر نوری هستند.

     

    انواع مودم را بشناسید

    در آخر، کدام مدل از انواع مودم بهتر است؟

    بین انواع مودم موجود در بازار، از نظر مودم وایمکس (تحت برخی شرایط) بهتر است. بعضی از مودم‌های وایمکس قابل حمل هستند و به راحتی می‌توانید از آن‌ها در فضاهای مختلف خانه و بیرون از خانه، استفاده کنید. البته استفاده از این مودم و سرویس‌هایش ممکن است برایتان هزینه زیادی را به همراه داشته باشد.

    البته توجه داشته باشید که سرعت بالای وایمکس یا ADSL و VDSL به سرویسی که از آن استفاده می‌کنید هم بستگی دارد. در واقع صرفا با هر سرویسی نمی‌توان سرعت مودم‌های وایمکس را برتر از ADSL یا VDSL دانست. اگر فاصله شما از دکل وایمکس زیاد باشد، بدون شک نمی‌توانید بالاترین سرعت سرویس‌های این مودم را تجربه کنید.

    در این مطلب به بررسی انواع مودم پرداختیم و به شما گفتیم که هر مدل چه ویژگی ها و امکاناتی دارد. برای انتخاب یک مودم خانگی باید به توضیحات ذکر شده توجه داشته باشید تا بتوانید مطابق با سطح نیاز و شرایط خود، گزینه مناسبی را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، خرید پچ کورد فیبر نوری، کابل فیبر نوری، انواع مودم و… به هرماه دریافت مشاوره پیش از فروش میتوانید با شرکت سومیکو تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      سومیکو

      شرکت سومیکو توﺳﻂ ﮔﺮوﻫﯽ از ﻣﻬﻨﺪﺳﯿﻦ ﻣﺘﺨﺼﺺ و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران اﯾﺮاﻧﯽ ﺑﺎ ﺳﺎﺧﺘﺎری ﻣﺪرن و ﻣﺘﻔﺎوت از ﻓﻀﺎی 1389 ﺷﺮﮐﺖ ﺗﺮوﯾﺞ ﺻﻨﻌﺖ ﺳﻮﻣﯽ ﭘﺎرﺳﯿﺎن ﺑﺎ ﻧﺎم ﺗﺠﺎري “ﺳﻮﻣﯿﮑﻮ” در ﺳﺎل ﺳـﻨﺘﯽ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺗـﺒﻠﻮر و ارﺗﻘﺎء ﺳـﻄﺢ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻬﻨﺪﺳــﯽ، ﻃﺒﻖ اﺳــــﺘﺎﻧﺪارﻫﺎي ﺟﻬﺎﻧﯽ در ﺣﻮزه ﻓﻦ آورﯾﻬﺎی ﻧﻮﯾﻦ ﺻــﻨﺎﯾﻊ ﻓــــﯿﺒﺮﻧﻮری در ﺣﯿﻄﻪ ﻣﺨﺎﺑﺮات و زﯾﺮﺳـــﺎﺧﺘﻬﺎی ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی ارﺗﺒﺎﻃﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻓﯿﺒﺮﻧﻮری در ﮐﺸﻮر ﻋﺰﯾﺰﻣﺎن ﭘﺎﯾﻪ رﯾﺰی ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ.

      دفتر مرکزی

      تهران، خیابان مطهری، لارستان، جهانسوز، پلاک 13
      ساعات کاری شرکت : روزهای هفته،9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 13

      تلفن

      4000 4361 (21) 98+

      ایمیل

      info@sumico.ir

      سبد خرید