شبکه محلی (LAN) و راه‌کار ارتقاء آن

شبکه محلی (LAN) و راه‌کار ارتقاء آن

تیر 4, 1401 توسط مقالات در:
  • استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از شیوه‌های پیشرفت در اقتصاد مدرن و توسعه‌ی اجتماعی دنیای امروز است. گسترش و استفاده از منابع اطلاعاتی بسیار مهم است. اشتراک گذاری منابع، انتقال اطلاعات با سرعت بالا، فضای ابری اشتراکی و دسترسی از راه دور از اجزای جدا نشدنی LAN Network هستند. در واقع راه‌کار شبکه محلی کارهای اشتراکی را مطمئن‌تر و آسان‌تر می‌کند.

    LAN Network چیست؟

    LAN and WAN networks

    LAN and WAN networks

    LAN مخفف Local Area Network یا به فارسی؛ شبکه محلی است که در آن کاربران به یک سرور از شبکه ثابت در مکانی مشخص دسترسی پیدا می‌کنند. در واقع، شبکه محلی مجموعه‌ای از دستگاه‌های یک ساختمان اداری یا مسکونی را به هم متصل می‌کند. LAN Network می‌تواند یک منطقه‌ی چند کیلومتری را تحت پوشش قرار دهد. این شبکه به راحتی نصب می‌شود و ارتقا می‌یابد؛ بنابراین در هزینه‌ها صرفه‌جویی و از شبکه محلی به طور گسترده در دفاتر کاری استفاده می‌شود.

    صدا، داده و ویدئو در یک LAN Network بین دستگاه‌های مختلف رد و بدل می‌شوند. بنابراین LAN Network قلب ارتباطات یک سازمان است. NODها یا کاربران و دستگاه‌های مختلف شبکه محلی از طریق آن به شبکه WAN متصل می‌شوند تا بتوانیم اطلاعات را در سراسر جهان منتقل کنیم.

    چرا باید از راه‌کار شبکه محلی استفاده کنیم؟

    از آن‌جا که داده‌ها در شبکه محلی به اینترنت نیاز ندارند؛ امنیت اطلاعات تا حد زیادی تضمین می‌شود. سرور واقع در LAN Network می‌تواند به سرعت به تمامی درخواست‌های کاربران و اپلیکیشن‌ها پاسخ دهد. با کمک یک راه‌کار شبکه محلی کارآمد، امنیت LAN Network به خوبی حفظ شود؛ امنیت داده‌ها را تامین و عمل‌کرد عادی و پایدار شبکه محلی تضمین می‌شود.

    مزیت استفاده از راه‌کار شبکه LAN چیست؟

    راه‌کارهای LAN Network شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار، الگوریتم و پلتفرم‌های فناوری اطلاعات است که می‌توانند مواردی مانند کنترل دسترسی، آمار داده‌ها و سایر عمل‌کردها را پشتیبانی کنند. ساخت، پیاده‌سازی و یا ارتقاء یک Network مطمئن به بودجه کلانی نیاز دارد بنابراین شرکت‌ها و مجموعه‌های کوچک و بزرگ می‌توانند با استفاده از راه‌کار شبکه مقیاس‌پذیر، با هزینه‌های کم‌تری دیتا سنتر و سیستم ارتباطی مجموعه‌ی خود را مدیریت کنند.

    پیاده‌سازی شبکه محلی

    پیاده-سازی-شبکه-محلی

    پیاده-سازی-شبکه-محلی

    معمولا LAN Network را می‌توان به راحتی در سرور شبکه یک مجموعه RUN کرد و هر چه LAN Network پیاده‌سازی شده پایدارتر باشد، کنترل شبکه راحت‌تر است.

    دنیای امروز مبتنی بر فناوری اطلاعات IT است و کسب‌وکارهای مختلف سرمایه گذاری زیادی را روی اتصالات اینترنتی سریع‌تر، امنیت، فایروال، مجازی سازی و راه‌کارهای ارتباطات یک‌پارچه انجام می‌دهند. فراموش نکنید هر سیستمی که مرتبط به سیستم‌های فناوری اطلاعات است را باید مرتب به‌روز رسانی کنید. مثلا یک شبکه محلی پس از پیاده‌سازی باید کنترل و مرتب به‌روز رسانی شود تا اختلالی در عمل‌کرد سیستم کلی LAN نداشته باشیم.

    کابل‌کشی برای زیرساخت شبکه، سوئیچ‌ها، روترها و حفاظت از تهدیدات داخلی Network مواردی هستند که باید در یک LAN Network چک کنیم و اگر نیازی بود با تعمیر و یا اضافه کردن قطعات، آن را کارآمدتر کنیم. طبق یک گزارش جهانی 39% از نشت داده‌ها از داخل LAN Network یک کسب‌وکار صورت می‌گیرد. پس حفاظت از LAN Network فاکتور مهمی در حفظ امنیت اطلاعات یک مجموعه است.

    مزایای استفاده از LAN Network

    مزایای-استفاده-از-شبکه-محلی

    مزایای-استفاده-از-شبکه-محلی

    خدماتی مانند ارتباطات داده، انتقال و دسترسی به اطلاعات، شبکه‌های بی‌سیم، یک‌پارچه‌سازی دیتا سنتر (مرکز داده) به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا زیرساخت‌های ICT قوی و کارآمدی بسازند. به عبارتی زیرساخت IT قابل اطمینان و محافظت شده از نیازهای ضروری هر شرکت است.

    دستگاه‌ها می‌توانند از یک اتصال اینترنتی استفاده کنند، فایل‌ها را با هم به اشتراک بگذارند، از چاپ‌گرهای مشترک استفاده کنند، به اطلاعات یکدیگر دسترسی و یا آن‌ها را کنترل کنند. شبکه‌های کامپیوتری مانند اینترنت، نقش مهمی در تجارت و ارتباطات دارند.

    بدون شبکه عملا هیچ کسب‌وکاری نمی‌تواند تجارت الکترونیک داشته باشد. به مرور زمان کسب‌وکارها به اهمیت Network پی بردند و سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای توسعه شبکه و سیستم‌های کامپیوتری‌شان انجام دادند.

    اختلال در شبکه محلی

    فضای IT و فناوری اطلاعات بسیار پیچیده است. اگر LAN Network شما مشکلی پیدا کند با مشکلات زیر دست به گریبان‌تان می‌کند:

    • اختلال در LAN Network
    • کندی انتقال اطلاعات
    • آسیب‌پذیری امنیتی (نشت و یا از بین رفتن اطلاعات)

    چه مجموعه‌هایی نیاز دارند تا از شبکه LAN استفاده کنند؟

    تجهیزات-شبکه-محلی

    تجهیزات-شبکه-محلی

    1. انواع کسب‌وکارها و بیزینس‌های مرتبط با اینترنت
    2. مدارس و مکان‌های آموزشی مانند دانشگاه‌ها
    3. رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و هتل‌ها
    4. فروشگاه‌ها
    5. بیمارستان‌ها و مراکز درمانی
    6. منازل مسکونی و واحدهای اداری
    7. ادارات و سازمان‌های بزرگ دولتی و خصوصی
    8. بانک ها
    9. بنادر و امور مرزی
    10. صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
    11. کارخانه‌ها

    رایانه، لپ تاپ، چاپ‌گر، تلفن همراه، تبلت، تلویزیون هوشمند، استریو، بلندگو، دوربین و… تجهیزات دیجیتالی هستند که در مجموعه‌های مختلف سازمانی و مسکونی می‌توانیم به LAN Network متصل کنیم تا کارها و انتقال اطلاعات با سرعت و دقت بالایی انجام شوند.

    شرکت سومیکو به‌عنوان یک شرکت دانش بنیان که پس از سال‌ها تجربه در تامین قطعات و تجهیزات شبکه و انتقال تکنولوژی در بالاترین سطوح استانداردهای جهانی فعال بوده است اکنون به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر تجهیزات ایرانی Network به خصوص شبکه‌های مبتنی بر زیرساخت فیبر نوری کاملا شناخته شده است. مجموعه تجهیزات فیبر نوری تولید شده توسط شرکت سومیکو را ببینید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      سومیکو

      شرکت سومیکو توﺳﻂ ﮔﺮوﻫﯽ از ﻣﻬﻨﺪﺳﯿﻦ ﻣﺘﺨﺼﺺ و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران اﯾﺮاﻧﯽ ﺑﺎ ﺳﺎﺧﺘﺎری ﻣﺪرن و ﻣﺘﻔﺎوت از ﻓﻀﺎی 1389 ﺷﺮﮐﺖ ﺗﺮوﯾﺞ ﺻﻨﻌﺖ ﺳﻮﻣﯽ ﭘﺎرﺳﯿﺎن ﺑﺎ ﻧﺎم ﺗﺠﺎري “ﺳﻮﻣﯿﮑﻮ” در ﺳﺎل ﺳـﻨﺘﯽ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺗـﺒﻠﻮر و ارﺗﻘﺎء ﺳـﻄﺢ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻬﻨﺪﺳــﯽ، ﻃﺒﻖ اﺳــــﺘﺎﻧﺪارﻫﺎي ﺟﻬﺎﻧﯽ در ﺣﻮزه ﻓﻦ آورﯾﻬﺎی ﻧﻮﯾﻦ ﺻــﻨﺎﯾﻊ ﻓــــﯿﺒﺮﻧﻮری در ﺣﯿﻄﻪ ﻣﺨﺎﺑﺮات و زﯾﺮﺳـــﺎﺧﺘﻬﺎی ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی ارﺗﺒﺎﻃﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻓﯿﺒﺮﻧﻮری در ﮐﺸﻮر ﻋﺰﯾﺰﻣﺎن ﭘﺎﯾﻪ رﯾﺰی ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ.

      دفتر مرکزی

      تهران، خیابان مطهری، لارستان، جهانسوز، پلاک 13
      ساعات کاری شرکت : روزهای هفته،9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 13

      تلفن

      4000 4361 (21) 98+

      ایمیل

      info@sumico.ir

      سبد خرید