تفاوت اتصالات MPO با MTP چیست ؟

تفاوت اتصالات MPO با MTP چیست ؟

اسفند 8, 1400 توسط راهکارها در:
  • امروزه با پیشرفت تکنولوژی نیاز به افزایش تعداد اتصالات شبکه در دیتاسنترها و مراکز داده ، پیش از قبل احساس می‌شود. و کابل‌های رایج قدیمی دیگر توانایی لازم برای انتقال حجم بالا از اطلاعات را ندارند . در نتیجه ما شاهد کاهش سرعت در انتقال اطلاعات در شبکه خواهیم بود که نیازمند بهینه‌سازی سرعت انتقال داده‌ها هستند. یکی از راهکار های موثر برای به دست آمدن این سرعت و آماده‌سازی دیتاسنترها، استفاده از فنّاوری MPO/MTP به‌منظور پاسخگویی به نیازهای اتصالات تراکم بالا می‌باشد. افراد به اشتباه از اصطلاحات MPO و MTP به جای یکدیگر استفاده می کنند و ما در این مقاله سعی بر روشن سازی تفاوت بین این دو را داریم

    MPO مخفف Multi-Fiber Push On و یک نوع اتصال فیبر است . در حالی که MTP یک نام تجاری برای اتصال MPO است که توسط US Conec ساخته شده است .MTP و MPO در کابل کشی با یکدیگر سازگار هستند و تفاوت بسیار کمی بین دو رابط با چشم غیرمسلح وجود دارد. کانکتور MPO می‌تواند نر یا ماده باشد. با دو پین تراز که از انتهای فرول بیرون زده اند، می توانید کانکتور نری را تشخیص دهید. اتصال دهنده های ماده MPO دارای سوراخ هایی در فرول هستند تا پین های تراز را از کانکتور نری بپذیرند. کانکتورهای فشاری چند فیبر یا به اختصار MPO، کانکتورهای فیبری هستند که از چندین فیبر نوری تشکیل شده اند. کانکتورهای MPO معمولاً با 8، 12 یا 24 فیبر برای مراکز داده رایج و 32، 48، 60 یا حتی 72 فیبر برای مراکز داده با چگالی بالا استفاده می‌شوند.

    کانکتور MPO معمولاً مجهز به گیره های پین پلاستیکی پایینی است که ممکن است منجر به شکستن بی دردسر پین ها با جفت شدن ثابت کابل شود، در حالی که کانکتور MTP دارای یک گیره پین فلزی برای اطمینان از گیره قوی روی پین ها و به حداقل رساندن شکستن سهوی هنگام جفت شدن کانکتورها است. در کانکتور MTP ، فنر بیضی شکل برای به حداکثر رساندن شکاف بین نوار فیبر و فنر استفاده می‌شود که می‌تواند از روبان فیبر در هنگام قرار دادن آسیب محافظت کند. طراحی MTP شامل یک گیره پین فرورفته و فنر بیضی شکل است که از یک صندلی فنری مطمئن و فاصله بیشتر بین فنر و کابل نواری به منظور کاهش خطر آسیب به کابل MTP اطمینان حاصل می کند.

    فرول شناور

    فرول شناور در کابل MTP® برای بهبود عملکرد مکانیکی استفاده شده است. به عبارت دیگر، فرول شناور کانکتور MTP® می تواند در داخل شناور باشد تا تماس فیزیکی را روی یک جفت جفت تحت بار اعمال شده حفظ کند. با این حال، اتصال MPO با فرول شناور ساخته نشده است.

    بر خلاف کانکتورهای تک فیبر، آداپتورهای اتصالات چند فیبری فقط برای تراز درشت هستند. بنابراین پین های راهنما برای هم ترازی دقیق هنگام جفت گیری دو فرول MT بسیار مهم هستند. پین‌های راهنما که توسط کانکتورهای MTP و MPO اتخاذ شده‌اند نیز متفاوت هستند. کانکتور MTP از نوک‌های پین راهنمای بیضی شکل فولاد ضد زنگ با تحمل محکم استفاده می‌کند تا میزان زباله‌هایی را که ممکن است در سوراخ‌های پین راهنما یا روی صفحه انتهایی فرول بیفتند، کاهش دهد. با این حال، پین‌های راهنما به شکل پخ که توسط کانکتورهای MPO اتخاذ شده‌اند، هنگام استفاده، زباله‌های بیشتری تولید می‌کنند.

    پین های راهنما

    بر خلاف کانکتورهای تک فیبر، آداپتورهای اتصالات چند فیبری فقط برای تراز درشت هستند. بنابراین پین های راهنما برای هم ترازی دقیق هنگام اتصال دو فرول MT بسیار مهم هستند. پین‌های راهنما که توسط کانکتورهای MTP و MPO اتخاذ شده‌اند نیز متفاوت هستند. کانکتور MTP از نوک‌های پین راهنمای بیضی شکل فولاد ضد زنگ با تحمل محکم استفاده می‌کند تا میزان زباله‌هایی را که ممکن است در سوراخ‌های پین راهنما یا روی صفحه انتهایی فرول بیفتند، کاهش دهد. با این حال، پین‌های راهنما به شکل پخ که توسط کانکتورهای MPO اتخاذ شده‌اند، هنگام استفاده، زباله‌های بیشتری تولید می‌کنند.

    عملکرد اپتیکال MTP در مقابل MPO

    Insertion-loss

    کانکتور MPO سالهاست که به عنوان یک استاندارد بین المللی در معماری شبکه شناخته شده است. کانکتورهای MTP، به عنوان نسخه پیشرفته، برای به حداقل رساندن مشکلاتی مانند تلفات نوری بهبود یافته اند. کانکتورهای MTP در کابل‌های MTP برای اطمینان از تراز دقیق دو طرف نر و ماده طراحی شده‌اند، که به کاهش از بین رفتن و برگشت کابل MTP هنگام انتقال داده‌ها در سیستم‌های کابل‌کشی با چگالی بالا کمک می‌کند. علاوه بر این، نرخ تلفات درج MTP همچنان بهبود یافته است، و اکنون با نرخ تلفاتی رقابت می کند که کانکتورهای تک فیبر چند سال پیش مشاهده کردند.

    Reliability

    در مقایسه با کابل‌های MPO قبلی، جدیدترین فرمت‌های کابل MTP می‌توانند بدون مشکل وصل شوند. اجزای رابط داخلی در قالب MTP دوباره طراحی شدند تا از نیروهای عادی کاملاً متمرکز بین فرول های جفت شونده اطمینان حاصل شود و از تماس فیزیکی تمام نوک های فیبر صیقلی در فرول اطمینان حاصل شود. علاوه بر این، ورودی پین های راهنمای تراز دقیق به شکل بیضوی نیز بهینه شده است، که سایش و پارگی و تولید زباله از وصل کردن و وصل مجدد چندین بار اتصال را کاهش می دهد. این بهبودهای اضافی در دقت اجزای اتصال MTP منجر به افزایش پایداری و افزایش عملکرد دوام و در عین حال افزایش قابلیت اطمینان کلی کانکتورها شد.

    محفظه قابل جابجایی برای کابل MTP/MPO

    هنگام مقایسه کانکتورهای MTP و MPO، قابلیت جابجایی محفظه آنها یکی از عوامل مهم است. کانکتورهای MPO محفظه قابل جابجایی را قبول نمی کند. با این حال، کانکتور MTP طوری طراحی شده است که دارای یک محفظه قابل جابجایی باشد که به کاربران امکان می دهد فرول MT را مجدداً کار کرده و صیقل دهند و به راحتی به تست عملکرد دسترسی داشته باشند و به راحتی جنسیت را پس از مونتاژ دهند. یک نوع کابل MTP به نام کابل MTP PRO وجود دارد که می‌تواند تنظیمات سریع و مؤثر جنسیت و قطبیت کابل را در میدان انجام دهد و در عین حال یکپارچگی و عملکرد محصول را تضمین کند.

    untitled.606

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      سومیکو

      شرکت سومیکو توﺳﻂ ﮔﺮوﻫﯽ از ﻣﻬﻨﺪﺳﯿﻦ ﻣﺘﺨﺼﺺ و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران اﯾﺮاﻧﯽ ﺑﺎ ﺳﺎﺧﺘﺎری ﻣﺪرن و ﻣﺘﻔﺎوت از ﻓﻀﺎی 1389 ﺷﺮﮐﺖ ﺗﺮوﯾﺞ ﺻﻨﻌﺖ ﺳﻮﻣﯽ ﭘﺎرﺳﯿﺎن ﺑﺎ ﻧﺎم ﺗﺠﺎري “ﺳﻮﻣﯿﮑﻮ” در ﺳﺎل ﺳـﻨﺘﯽ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺗـﺒﻠﻮر و ارﺗﻘﺎء ﺳـﻄﺢ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻬﻨﺪﺳــﯽ، ﻃﺒﻖ اﺳــــﺘﺎﻧﺪارﻫﺎي ﺟﻬﺎﻧﯽ در ﺣﻮزه ﻓﻦ آورﯾﻬﺎی ﻧﻮﯾﻦ ﺻــﻨﺎﯾﻊ ﻓــــﯿﺒﺮﻧﻮری در ﺣﯿﻄﻪ ﻣﺨﺎﺑﺮات و زﯾﺮﺳـــﺎﺧﺘﻬﺎی ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی ارﺗﺒﺎﻃﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻓﯿﺒﺮﻧﻮری در ﮐﺸﻮر ﻋﺰﯾﺰﻣﺎن ﭘﺎﯾﻪ رﯾﺰی ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ.

      دفتر مرکزی

      تهران، خیابان مطهری، لارستان، جهانسوز، پلاک 13
      ساعات کاری شرکت : روزهای هفته،9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 13

      تلفن

      4000 4361 (21) 98+

      ایمیل

      info@sumico.ir

      سبد خرید